تابش: تجدید ساختار در نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش یک ضرورت انکارناپذیر است

یزد (پانا) - نماینده اردکان در مجلس تاکید کرد با توجه به تحولات جهانی و سِیر پیشرفت پرسرعت علم و تکنولوژی و تغییرات جامعه ایرانی؛ تجدید ساختار در نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش یک ضرورت انکارناپذیر است که تحقق این امر مستلزم حمایت همه جانبه مردم و تمامی ارکان نظام است.

کد مطلب: ۹۵۶۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تابش: تجدید ساختار در نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش یک ضرورت انکارناپذیر است

محمدرضا تابش در مراسمی که در آموزشگاه شهید منتظری اردکان برگزار شد با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و تقدیر از زحمات معلمان و دست اندرکاران آموزش و پرورش گفت: با توجه به تحولات جهانی و سِیر پیشرفت پرسرعت علم و تکنولوژی و تغییرات جامعه ایرانی؛ تجدید ساختار در نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش یک ضرورت انکارناپذیر است که تحقق این امر مستلزم حمایت همه جانبه مردم و تمامی ارکان نظام است.

وی ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش نتوانسته است در دوران بعد از انقلاب اسلامی نقش آموزشی و پرورشی خویش را متناسب با تحولات جامعه به نحو مورد انتظار ایفا کند که بخشی از این افول ناشی از عدم توجه کافی به نقش بنیادین آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های کلان است و بخشی نیز ناشی از سوء مدیریت ها و تغییرات ناگهانی مدیران و برنامه ها است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: باید برای آموزش و پرورش منطبق بر قانون اساسی هزینه می کردیم و به وضعیت معیشتی معلمان که در شرایط فعلی ۷۰ درصد آنها زیر خط فقر هستند رسیدگی می شد و قدرت تفکر و خلاقیت را در دانش آموزان با نوآوری در روش های یادگیری و یاددهی زنده می کردیم تا آموزش و پرورش بتواند در پیوند با جامعه مبدا تحول در جامعه و تحکیم بخشِ ارزش‌های فرهنگی و دینی و یکی از ارکان اساسی توسعه پایدار در کشور عزیزمان ایران باشد.

تابش با تاکید بر اینکه شکاف بین واقعیت های زندگی و آموزش‌های مدرسه ای کاملاً مشهود است عنوان داشت: آموزش و پرورش وظیفه یادگیری و یاددهی دارد، همچنین تولید دانش و توانمند کردن افراد برای نوآوری و انعطاف پذیر کردن نسل جوان و متعهد کردن آنها به تغییر و توسعه از دیگر اهداف این نهاد تحول آفرین است.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: امروز هر جامعهِ طالب پیشرفت باید به جامعه یادگیرنده تبدیل شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس گفت: در مدارس ما علاوه بر تلاش برای ارتقای علمی دانش آموزان باید بستر لازم برای یادگیری حقوق شهروندی، مردم‌سالاری، مشارکت اجتماعی، آموزش های زیست محیطی و آراسته شدن به فضایل معنوی و اخلاقی فراهم آید.

عضو هیات امنای دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: تکیه آموزش و پرورش رسمی بر محفوظات و عدم همراهی ذهنیات با عینیات و عدم انطباق آموزه های نظری با تجربه ها و واقعیات، دانش‌آموزان را با دنیای پر تنوع و فعال و جذاب بیرونی بیگانه می کند و چون آموزش رسمی ما با این مقوله ها همراه نیست نمی تواند نقش موثری در فرایند اجتماعی داشته باشد.

تابش تصریح نمود: در سطح کشور باید آموزش و پرورش را از قالبی شدن نجات داد و آموزش ارزش های انسانی و توانمندی برای ایفای مسئولیت های اجتماعی را به آن‌ بازگردانیم.

نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از اقدامات انجام در اردکان در سال‌های گذشته گفت: از مدیریت فعلی آموزش و پرورش و همکاران شان با توجه به خیل نیروهای خلاق و توانمند و متعهدی که در آموزش و پرورش است انتظار دارم تا تحول سریعی در نقش جدیدی که باید آموزش و پرورش در جامعه ایفا کند و به بخش‌هایی از آن اشاره کردم صورت گیرد.

وی بر برنامه ریزی دقیق و به روزآوری آن همراه با بهره گیری از خردجمعی در تصمیم گیری ها تاکید کرد و گفت: رفع تبعیض های آموزشی، اهتمام به پرورش استعدادها، افزایش کیفیت آموزشی، فراهم آوردن فضا و امکانات آموزشی و ... از جمله اقداماتی است که امیدوارم مسئولان آموزش و پرورش به آن اهتمام لازم را داشته باشند.

نماینده اردکان همچنین با اشاره به صحبت انجام شده و اتفاق نظر همه مسئولان برای کمک به مدارس شهرستان گفت: با چند تن از خیربن و صاحبان صنایع صحبت کردم و قرار شد بخشی از هزینه های همه مدارس شهرستان اردکان تامین تا مدیران با دغدغه کمتری به اجرای برنامه های آموزشی بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار