استاندار فارس در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان:

مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی میزان‌جذب اعتبارات باشند/پرداخت عوارض آلایندگی استان در سطح ملی پیگیری می‌شود

شیراز(پانا)- استاندار فارس در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر لزوم استفاده حداکثری مدیران دستگاه‌های مختلف از بند "و" تبصره ۵ قانون بودجه که مربوط به تخصیص اسناد خزانه اسلامی است تاکید کرد و افزود: بی تردید هر یک از مدیران باید پاسخگوی چگونگی جذب سهمیه دستگاه خود از این اعتبار باشند.

کد مطلب: ۹۵۵۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی میزان‌جذب اعتبارات باشند/پرداخت عوارض آلایندگی استان در سطح ملی پیگیری می‌شود

عنایت اله رحیمی اضافه کرد: در خصوص اعتبارات ملی قانون استفاده متوازن از امکانات کشور نیز باید پروژه های نیمه تمام استان که ظرفیت تکمیل آن تا دو سال آینده وجود دارد در قالب این اعتبارات مورد توجه قرار گرفته و بودجه مورد نیاز اتمام طرح از سطح ملی جذب شود.

رحیمی ادامه داد: به ویژه در حوزه‌های بهداشت، درمان، آبرسانی ،توسعه شهرهای در موقعیت بحران، بهسازی و نوسازی کلاس های ناایمن و سرما و گرمایش مدارس باید از این اعتبارات ملی بهره برداری شود.

او ادامه داد: سال گذشته به ۷۰۰ روستا آبرسانی شد و امسال نیز نیاز است که برای آبرسانی به شهرها و روستاها از محل اعتبارات ملی بهره گرفته شود.

استاندار فارس افزود: در حوزه بهداشت و درمان و خصوصا در زمینه فضای اورژانس و کمبود آمبولانس به شدت در فارس با مشکل مواجه هستیم و ضروری است که برای تامین این موارد مدیران از ظرفیت‌های ملی استفاده کنند.

رحیمی عنوان کرد: در حوزه ورزش و جوانان و همچنین نوسازی مدارس فارس تلاش خوبی برای جذب اعتبارات ملی و استانی انجام شده،هرچند که تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

او همچنین بر لزوم افزودن بر فضاهای ورزشی و تفریحی ویژه بانوان در استان تاکید کرد و گفت: استان فارس از نظر وجود چنین فضاهایی با کمبود جدی رو به رو است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس پرداخت عوارض آلایندگی و ارزش افزوده را مواردی دانست که باید مدیران مربوطه استان فارس از طریق ملی پیگیری کنند. وی افزود: مقداری از سهم آلایندگی عسلویه برای مناطق جنوبی فارس پرداخت می شود که به نسبت آلایندگی کم است و باید عادلانه توزیع شود.

رحیمی ادامه داد: در شهرستانهای شرقی استان از جمله نیریز و بخش قطرویه نیز آلایندگی از سمت شهرستان سیرجان واقع در استان کرمان ایجاد شده و مردم این مناطق در معرض آلودگی صنعت استان همجوار هستند که باید پرداخت عوارض آلایندگی از سوی منابع طبیعی فارس پیگیری شود.

او همچنین به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم خصوصا در حوزه حمل و نقل از سوی شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار