ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس در هفته آخر تابستان

تهران (پانا) - بورس اوراق بهادار تهران با انتشار آمار معاملات هفته پایانی تابستان سال جاری اعلام کرد: شاخص کل بورس در این دوره زمانی با ۵ هزار و ۷۶۴ واحد و شاخص بازار اول و دوم با ۱۶۰۰۰ واحد افت مواجه شده است.

کد مطلب: ۹۵۵۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس در هفته آخر تابستان

اطلاعات منتشر‌شده از داد و ستدهای تالار شیشه ای حاکی از آن است که در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۷ شهریورماه ۹۸، شاخص کل با (۵.۷۶۴) واحد کاهش معادل (۱.۹۲) درصد به ۲۹۴.۱۶۷ واحد رسید. بر اساس این گزارش، شاخص کل هم وزن با ۷۴۸ واحد افزایش معادل ۰.۹۰ درصد به رقم ۸۴.۲۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.

ریزش ۱۶۰۰۰ واحدی شاخص بازار اول و دوم

نگاهی به آمار منتشر شده مشخص می کند که شاخص بازار اول با (۴.۱۲۴) واحد کاهش به ۲۱۴.۲۲۵ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۲.۰۳) واحد کاهش به ۵۹۶.۲۷۰ واحد رسید و به این ترتیب شاخص بازار اول (۱.۸۹) درصد کاهش و شاخص بازار دوم (۱.۹۷) درصد کاهش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

افزایش ۱۲۶ درصدی ارزش کل معاملات

از سویی دیگر، در ۵ روز کاری این هفته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۱۱۷۰۲۴ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۱۲۶ درصد افزایش یافت. همچنین تعداد ۳۷.۶۶۰ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۳ میلیون و ۷۰ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۲۱۳ درصد و ۱۲۹ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

وضع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله

این درحالی است که تعداد ۹۸۶ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۰۲۴۹ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۱۴۰ درصد و ۱۳۸ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

وضع بازار بدهی

در عین حال، در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۵۳۹۸ میلیارد ریال معامله شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار