امام جمعه موقت بوشهر:

مسوولان در رفع مشکلات فرهنگیان کوشا باشند

بوشهر(پانا)_امام جمعه موقت بوشهر گفت: مسوولان باید قدر معلمان را بدانند و در رفع مشکلات فرهنگیان از جمله مشکلات معیشتی آنها کوشا باشند.

کد مطلب: ۹۵۵۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مسوولان در رفع مشکلات فرهنگیان کوشا باشند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان بوشهر ، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید بر همکاری همگان برای حل مشکلات آموزش و پرورش تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش در جامعه جایگاه مهم، ویژه‌ و مسئولیت خطیری دارد.

وی تصریح کرد: مسوولان آموزش و پرورش فرزندان مردم را به عنوان امانت در دستان خود قلمداد کنند و امانتدار خوبی برای فرزندان این کشور باشند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه مدیریت آینده و بالندگی کشور دست این نوجوان و دانش آموزان است گفت: آموزش و پرورش در آموزش صحیح فرزندان این نظام کوشا باشد و تذهیب، پرورش و تزکیه را مدنظر داشته باشد.

هاشمی، شغل معلمی را شغل انبیا دانست و افزود: مسوولان باید قدر معلمان را بدانند و در رفع مشکلات فرهنگیان از جمله مشکلات معیشتی آنها کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه همکاری اولیا دانش آموزان در حل مشکلات مدارس مورد توجه قرار گیرد یادآور شد: ارتباط اولیا و مدارس می تواند در بهتر شدن وضعیت تربیتی دانش آموزان اثرگذار باشد.

هاشمی، یکی از درس‌های عاشورای امام حسین(ع) را خوف و خشیت از خداوند متعال دانست و اظهار داشت: خداوند متعال در همه حالات حاضر و ناظر اعمال انسان‌ها است که باید تمام فعالیت‌ها در راستای رضای خداوند متعال باشد.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به فضای سیاسی اجتماعی جهان به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: معظم‌له در رابطه با فعالیت رسانه‌ای دشمن در زمینه مذاکرات ایران با آمریکا در ابعاد گوناگون ، نکات راهبردی را بیان کردند که باید سرلوحه کار مسئولان قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه علاج همه مشکلات کشور در دست مردم قرار دارد و در داخل باید برطرف شود تصریح کرد: برای حل مشکلات جامعه نباید به بیگانه نگاه کرد و به دولت‌های خارجی نباید امید بست.

هاشمی، با قدردانی از رئیس قوه قضاییه و دستگاه قضا در برخورد قاطع با فساد تصریح کرد: برنامه‌های اجرایی دستگاه قضا، حاکی از عدالت‌خواهی، رویکرد انقلابی، مدیریت جهادی و عزم قاطع قوه قضاییه برای مقابله با فساد است که ضمن قدردانی از دستگاه قضا تقاضا می‌شود همچنان در این بلای گرفتار شده کشور که یکی از آن موضوع فساد است بدون هیچ ملاحضه‌ای، تنها برای حفظ اسلام، انقلاب اسلامی و مقدسات، منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و عدالت گستری ادامه یابد ولو اینکه در اجرای عدالت برخی‌ها ممکن است خشمگین و ناراحت شوند.

خطیب نماز جمعه بوشهر تاکید کرد: هر چند در اجرای عدالت عده‌ای خشمگین و ناراحت ولی عمده مردم خوشحال می‌شوند و رضایت پروردگار عالم را در پی دارد.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، 31 شهریورماه را سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران دانست و افزود: حماسه ایستادگی و مقاومت مردم دلیر ایران و رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس این جنگ را به یکی از کم نظیرترین پدیده‌های تاریخ بشر و تاریخ معاصر تبدیل کرد.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به برکات جنگ تحمیلی 8 ساله با استناد به بیانات امام راحل خاطر نشان کرد: امام راحل فرمودند، ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر و مظلومیت خویش و ستم ستمکاران را در جنگ ثابت و در جنگ ریشه‌های پربار انقلاب اسلامی را محکم کردیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت عظیم، مدیریت منحصر به‌فرد نظام دینی ولایت فقیه است گفت: در 8 سال دفاع مقدس تمام دنیای ظلم و استکبار مقابل ایران بودند و رزمندگان اسلام با رشادت، شجاعت، دلاوری و با توکل بر خدا و رهبری داهیانه ولایت فقیه امام راحل الحمدالله این جنگ به نفع ایران و با نتیجه روسیاهی دشمن و متجاوزان به اتمام رسانده شد و این مایه عزت و افتخار ایران است.

امام جمعه موقت بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان از ادامه دفاع مقابل ترفندهای دشمنان خبر داد و گفت: جنگ نظامی تمام شد ولی جنگ اقتصادی، سیاسی، روانی دشمنان همچنان ادامه دارد لذا دفاع هم همچنان باید ادامه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار