ثبت جهانی دماوند در گرو ملاحظات زیست محیطی است

دماوند (پانا) - فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: معادن شهرستان به‌طور عمده سنگ لاشه هستندو به چهره دماوند خدشه وارد می‌کنند.

کد مطلب: ۹۵۴۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت جهانی دماوند در گرو ملاحظات زیست محیطی است

مجید صفری فرماندار شهرستان دماوند در این رابطه اظهار داشت: نگرانی‌های زیست‌محیطی و تخریب برخی مناطق به‌واسطه کارهای معدنی، موضوعی است که باید با نظارت دقیق‌تر متولیان امر برطرف شود.

او در ادامه افزود: شهرستان دماونداز فعالیت معادن حمایت می‌کند اما نگرانی‌های مردمی در این حوزه باید رفع شوند.

صفری اذعان داشت: معادن بخشی از فعالیت‌های اقتصادی شهرستان هستند که به‌موجب آن‌، اشتغال ایجاد شده و در شکوفایی اقتصادی منطقه نیز نقش مهمی داردو البته برخی نگرانی‌ها در این حوزه وجود دارد که باید با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان و مسئولان امور معادن استان رفع شوند تا هم دغدغه مردم در این زمینه برطرف شود و هم معدنکاران بتوانند کار خود را ادامه دهند.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: نگرانی‌های زیست‌محیطی و تخریب برخی مناطق به‌واسطه کارهای معدنی، دیگر موضوعی است که باید با نظارت دقیق‌تر متولیان امر برطرف شود.

در شهرستان دماوند ۹۳معدن با فراوانی هفده ماده معدنی وجود دارد که از این تعداد پنجاه و پنج معدن در حال فعالیت است و نهصد و سی نفر در این معادن مشغول کار هستند واین معادن که به‌طور عمده سنگ لاشه هستند به چهره دماوند خدشه وارد می‌کنند و گفته می‌شوداین مورد یکی از دلایل عدم ثبت جهانی دماوند است.

/خبرنگار : مریم قنبری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار