قنادان: تهران پایلوت ساماندهی سرویس مدارس در کشور می شود

تهران (پانا) - قنادان، مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران از والدین دانش اموزان خواست تا اگر تخلفی در حوزه سرویس مدارس مشاهده کردند به سایت تاکسیرانی مراجعه کرده و حتما اطلاع رسانی کنند.

کد مطلب: ۹۵۴۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
قنادان: تهران پایلوت ساماندهی سرویس مدارس در کشور می شود

علیرضا قنادان، مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران با ارایه گزارشی در موضوع حمل و نقل دانش آموزی گفت: ما در این موضوع سختگیری بسیاری داریم چون مسافران حساسی داریم که از قشر دانش آموزی هستند.

وی افزود: ما فضای سرویس مدرسه را در امتداد فضای آموزشی مدرسه می دانیم و از این جهت در زمانیکه کودک در سرویس مدرسه است در حال اموزش است.

وی گفت: مسئولیت براساس دستورالعمل اجرایی ابلاغی که مصوبه هیات وزیران را دارد، برعهده کارگروه ماده 18است. این کارگروه باید چارچوب اجرایی را تنظیم کند و بعد از تایید فرماندار لازم الاجراست. ما بطور منظم هر دوماه کارگروه ماده 18را برگزار کردیم و البته ادامه این جلسات را در سال تحصیلی داشتیم.

وی با تشکر از اداره کل اموزش و پرورش تهران گفت: از زمان حضور اقای فولادوند، سطح کار به دلیل دقت شان بالا رفته است. ما هم تلاش، می کنیم همکارشان در اجرا باشیم.

قنادان افزود: بیش از 50درصد سرویس مدارس تایید شده اند و برچسب های شان آماده است و از برنامه جلو هستیم و از همین امروز بعد از رونمایی توزیع برچسب اغاز می شود. تعداد زیادی از خودروها درگیرند. از خودروهای شخصی هم استفاده می شود و 75درصد خودروی شخصی که صلاحیت شان تایید شد نیز حضور دارند.

وی گفت: متوسط سن رانندگان ناوگان 48سال است و سن ناوگانی که فعالیت می کند زیر 7سال است.

وی در ارتباط با تفاوت های این طرح نسبت به سال های گذشته گفت: تفاوتها نسبت به سال گذشته استفاده از سامانه سپند است. همه دستگاهها سامانه های داخلی دارند که نظارت دارند و در هرکدام از دستگاهها به بلوغی رسیده بود اما حلقه مفقوده این بود که یکپارچگی بین دستگاهی نبود. در نهایت با ابلاغیه از شورای عالی کشور این مهم انجام شد تا حتما از سپند استفاده شود و البته من هم موافقم که مسایل شهر تهران خاص است. از این رو تقاضا کردیم تهران به عنوان پایلوت انتخاب شود تا توسعه در شهر تهران انجام شود. از این جهت ماژولی خاص تهران تعریف شد و قابلیت های جدیدی تعریف شده و سامانه های کنترلی شهرداری هم به این سامانه لینک شده است.

وی افزود: همچنین جنبه مثبت سامانه سپند این است که ایجاد کننده شفافیت عمومی است و شهرداری و دستگاه های نظارتی و اولیا دسترسی به اطلاعات دارند. البته باید مشکلاتی هم که هست باید مرتفع شود.

قنادان گفت: از نظر هزینه های حمل و نقل افزایش 20درصدی اعمال شد که مطالبق مصوبه شورا و تاییدیه فرمانداری است.

در بحث نظارتی چندلایه داریم. لایه اول درمدارس است و نظارت دوم مابصورت مشترک با پلیس راهور است و سطح دیگری که حتما باید مورد توجه باشد حضور اگاهانه والدین است. از این رو والدین باید به داشتن برچسب به خودرویی که سرویس است، توجه داشته باشند. چون این گروه از حساست های ما گذشته اند

و والدین با مراجعه به سایت تاکسیرانی می توانند گزارش تخلفات را داشته باشند. خودروهای سرویس حتما به گرفتن برچسب توجه داشته باشند و همچنین همه کسانیکه دوسال از گواهینامه گذشته و 23سال به بالا هستند می تواند در این حوزه وارد شوند.

وی در ارتباط با سرویس مدارس استثنایی گفت: سرویس مدارس استثنایی هم کمک می کنیم اعتبارات لازم فراهم شود و همه موضوعات خاص در این موضوع حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار