مدیر آموزش و پرورش ساری: بزرگ‌ترین چالش ما کمبود فضای آموزشی است

ساری (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری با اشاره به سرانه 8 مترمربعی فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی کشور و 5 مترمربعی در مازندران، این رقم را برای دانش‌آموزان ناحیه یک شهرستان ساری 2 مترمربع اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۵۳۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش ساری: بزرگ‌ترین چالش ما کمبود فضای آموزشی است

حامد دیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع عملکرد پروژه مهر 98 و بازگشایی مدارس آمار ثبت‌نام شدگان در سامانه سناد تاکنون را چنین اعلام کرد: «ناحیه یک ساری 329 مدرسه دارد که 117 مدرسه روستایی و 212 مدرسه شهری است. از این تعداد 145 مدرسه ابتدایی، 65 مدرسه متوسطه اول و 54 مدرسه متوسطه دوم است. 65 مدرسه از 169 مدرسه غیردولتی و یک مدرسه دولتی نیز دارای پیش‌دبستانی هستند.»

او تعداد کل دانش‌آموزان این ناحیه را 42 هزار و 74 نفر اعلام کرد که از این تعداد، 22 هزار و 8 نفر دانش‌آموز مقطع ابتدایی هستند. 10 هزار و 391 دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و 7 هزار و 350 دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم هستند.

طبق اعلام دیانی، آموزش و پرورش ناحیه یک ساری 48 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در دو مدرسه ابتدایی و متوسطه یک و دو دارد.

در آموزش و پرورش ناحیه یک ساری همچنین 2 هزار و 544 فرهنگی مشغول به کار هستند که یک هزار و 37 نفر آنان مرد و یک هزار و 515 نفرشان زن هستند.

دیانی با اشاره به شعار پروژه مهر 98 با عنوان «کیفیت‌بخشی، توانمندسازی و مدرسه کارآفرین»، گفت: «مدرسه کارآفرین گرچه به ظاهر مربوط به مدارس متوسطه اول و دوم است اما هدف پنهان آن این است که مدارس ابتدایی نیز به سمت مهارت‌آموزی روند.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ساری مشکل بزرگ این ناحیه را کمبود فضای آموزشی اعلام کرد و گفت: «سرانه فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی در کشور 8 مترمربع و در مازندران 5 مترمربع است، در حالی که این عدد در ناحیه یک شهرستان ساری 2 مترمربع است.»

او با تأکید بر اینکه در ساری مدرسه‌‍‌ای وجود ندارد که تخریبی اعلام شده باشد و دانش‌آموزی در آن در حال تحصیل باشد، گفت: «مشکل اصلی هنرستان‌ها نیز نه کمبود تجهیزات که به‌روزرسانی آن‌هاست.»

دیانی: آموزش و پرورش ناحیه یک ساری در مقطع متوسطه اول و دوم با کمبود نیروی انسانی مرد در همه رشته‌ها و نیروی انسانی زن در برخی رشته‌ها مواجه است که با تبادل بین مقاطع، بخشی از نیازها به صورت ساختاری حل می‌شود.

دیانی به کمبود نیروی انسانی و توزیع نامناسب نیروی انسانی نیز اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر 33 کلاس مدارس ابتدایی بدون معلم هستند. همچنین در مقطع متوسطه اول و دوم با کمبود نیروی انسانی مرد در همه رشته‌ها و نیروی انسانی زن در برخی رشته‌ها مواحه هستیم که با تبادل بین مقاطع، بخشی از نیازها به صورت ساختاری حل می‌شود.»

او با اشاره به هدف 35 درصدی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه دهم به هنرستان‌‌ها، با توجه به کمبود فضای آموزشی، از تحقق 32 درصدی آن تاکنون خبر داد و گفت: «این رقم در سال گذشته 31 درصد بوده است.»

دیانی به هدف 65 درصدی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ناحیه یک به رشته‌های نظری اشاره کرد که تاکنون این هدف برای رشته‌های تجربی و انسانی محقق شده اما برای رشته ریاضی هنوز محقق نشده است: «تاکنون 325 دانش‌آموز در رشته ریاضی در سامانه سناد ثبت‌نام کرده‌اند که 50 نفر از عملکرد سال گذشته کمتر است.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری هزینه اجرای پروژه مهر سال 98 را 500 میلیون تومان اعلام کرد که بخشی از آن مشارکتی بوده و بخشی نیز از منابع آموزش و پرورش تأمین شده است.

دیانی همچنین اظهار امیدواری کرد که مدرسه پانزده خرداد به عنوان «شناسنامه شهر ساری» تا پایان سال جاری افتتاح شود و در عین حال از دریافت مجوز ساخت 10 باب مغازه در ورودی این مدرسه خبر داد.

او به عضویت 1200 دانش‌آموز آموزش و پرورش ناحیه یک ساری در سمن‌های دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: «در کل 25 سمن در شهرستان ساری فعال است که این دانش‌آموزان به عضویت 6 تای آن‌ها درآمده‌اند.»

به گفته دیانی 7 شرکت مربوط به سرویس مدارس به آنان معرفی شده که به مدارس ابلاغ شده و مدارس موظف هستند که اولویت‌های سه‌گانه خود را به اداره معرفی کنند. همچنین 40 تولیدی برای پوشش مدارس نیز به ناحیه یک معرفی شده که اطلاعات آن‌ها در سامانه کنترل و نظارت پوشش مدارس قابل دسترسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار