معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور:

آموزش‌های دانشکده های این دانشگاه، جهادی‌ترین راه به منظور رفع معضل بیکاری در جامعه است

سمنان (پانا) - معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور، در آیین معرفی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در سالن اجتماعات این دانشگاه، با بیان اینکه این دانشگاه، با کمترین هزینه‌ها در کشور شغل فراهم می‌کند، گفت: آموزش‌های دانشکده و آموزشکده‌های این دانشگاه، جهادی‌ترین راه به منظور رفع معضل بیکاری در جامعه است.

کد مطلب: ۹۵۳۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌های دانشکده های این دانشگاه، جهادی‌ترین راه به منظور رفع معضل بیکاری در جامعه است

رضا مهدی با عنوان این مطلب که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه البته در برخی رشته ها تا ۸۳ درصد به بازار کار راه می‌یابند، خاطر نشان کرد: ۲۰ هزار استاد مدعو در این دانشگاه، مشغول به تدریس دانشجویان در کارگاه‌ها و کلاس‌های درس به صورت تئوری و عملی هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیازمند افزایش حمایت دولت است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیران، صنعتگران و بخش‌های خصوصی برای جبران کمبودهای مالی به منظور ارتقا و توسعه آموزش‌های کمی و کیفی این دانشگاه نیاز است.

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر کار جهادی، اضافه کرد: فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای محل ظهور کارهای جهادی در مراکز عالی کشور است، چرا که با کمترین هزینه، بهترین خدمات را ارائه داده و مشکل اصلی جوانان جامعه یعنی معضل بیکاری را کاهش می‌دهد.

مهدی یادآور شد: واگذاری امور به مراکز استان‌ها، افزایش مشارکت دانشجویان در مسائلی همچون ساخت تجهیزات و امکانات و کیفی‌سازی دوره دانشجویی با بهره‌مندی دانشجویان از خوابگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مطلوب دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سیاست‌های نوین این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت آموزشی این دانشگاه در حال حاضر در سطح کاردانی است و هدف، تربیت کاردان یا تکنسین است، افزود: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای است و بر اساس آمارها، سالانه حدود ۴۰ هزار نفر از این دانشگاه دانش‌آموخته می‌شوند.

دانشگاه فنی و حرفه ای در مسیر بین المللی شدن

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور با عنوان این مطلب که برای بالا بردن جایگاه دانشگاه فنی در سطح کشور کار‌های زیادی انجام شده، اظهار داشت: برای افزایش سطح علمی و فنی این دانشگاه، بین المللی کردن دانشگاه فنی و حرفه ای در دستور کار است و بخشی از این برنامه ها از مهرماه امسال آغاز می شود.

مهدی با اشاره به لزوم افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه گفت: از آنجا که دانشگاه فنی در سطح کشور ۱۷۵ دانشکده دارد که حدود ۲۰۰ هزار نفر دانشجو ظرفیت تحصل در این دانشگاه را دارند، بدین منظور 41 برنامه درسی جدید در دانشگاه فنی و حرفه ای تدوین شده است.

وی درخصوص ارتقاء کیفیت زندگی دانشجویی و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور هم گفت: سال گذشته 20 میلیارد تومان برای افزایش سطح رفاهی و سازه ای خوابگاه های این دانشگاه اختصاص یافت و بیش از 50 میلیارد تومان برای تجهیز کارگاه ها هزینه شد و امیدواریم اعتبار امسال تجهیز کارگاه ها هم به میزان پارسال باشد.

در مراسمی با حضور معاون دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با قدردانی از زحمات سه ساله خانم محجوب رییس قبلی دانشگاه فنی و حرفه ای استان و رییس دانشکده فنی پسران سمنان، رضا نقدی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه ای استان و سرپرست دانشکده فنی پسران سمنان معرفی شد.

گفتنی است؛ دانشگاه فنی و حرفه ای در قالب ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای در استان های مختلف کشور پراکنده است که از این تعداد ۱۱۸ مرکز متعلق به پسران و ۵۲ مرکز مربوط به دختران است. دانشکده های فنی و حرفه ای به صورت تفکیک جنسیتی اقدام به آموزش دانشجو می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار