دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خبر داد

ساماندهی بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز برای ارائه خدمات به موکب‌ها در پیاده‌روی اربعین

تهران (پانا) - دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از اعزام و ساماندهی بیش از 1500 دانش‌آموز به عتبات عالیات در ایام اربعین خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۲۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز برای ارائه خدمات به موکب‌ها در پیاده‌روی اربعین

حسین تاریخی در نشست خبری که صبح امروز در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برگزار شد، با تبریک به حاجی‌میرزایی به‌ عنوان سکاندار جدید وزارت آموزش و پرورش گفت: «امیدوارم او با توجه به سابقه خود در آموزش و پرورش، ارتباط خوب در بدنه دولت و سابقه برنامه‌ریزی‌های بلندمدت بتواند منشا خیرات و برکات برای تعلیم و تربیت باشد.»

او افزود: «آن چیزی که امروزه آموزش و پرورش با آن گریبانگیر است به جز مسایل مالی بی‌ثباتی در مدیریت است. مدیریت آموزش و پرورش آسیب‌دیده است زیرا معمولا تعلیم و تربیت جایی اتفاق می‌افتد که ثبات مدیریت وجود دارد. امیدوارم حضور حاجی‌میرزایی باعث آرامش و اتکای آموزش و پرورش به اسناد و مبانی باشد.»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: «در حوزه پرورشی و امور تربیتی درخواست دارم که مسئولان این مجموعه تصدی‌گری در آموزش و پرورش را کاهش دهند و با اعتماد به مجموعه‌های باسابقه امور مربوط به حوزه تربیتی و پرورشی را تقویت کنند. تشکل‌ها در آموزش و پرورش مجموعه‌ای جابک و امین هستند تا آموزش و پرورش بتواند ماموریت‌ها را به آنان واگذار کند.»

تاریخی افزود: «آموزش و پرورش باید نقش پدری در سیاست‌گذاری و راهبری برنامه‌ها داشته باشد. هرچه این‌ نقش پررنگ‌تر باشد سیاست‌گذاری و رهبری تقویت می‌شود. اسناد مرتبط با سند و مسائلی که پیرامون ۲۰۳۰ مطرح می‌شود و موضوع عفاف و حجاب نیاز سیاست‌گذاری آموزش و پرورش است.»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: «عدالت آموزشی به‌عنوان یک دغدغه جدی در سطح کشور است و نتایج و دستاوردهای آزمون‌های مختلف نشانگر این است که نتوانستیم در کشور عدالت آموزشی را با محوریت آموزش و پرورش برقرار کنیم. این که برگزیدگان کنکور از مدارس غیرانتفاعی و امکانات بیشتر است که توانستند رتبه‌های بالاتر کسب کنند به این‌معناست که نتوانستیم مدارس دولتی و دانش‌آموزانی که بهره‌مند از امکانات نیستند را زیر چتر پوشش آموزشی قرار دهیم.»

او افزود: «موسسه‌های کنکور آسیب جدی به آموزش و پرورش می‌زنند و این نیازمند تجدید نظر در عدالت آموزشی است. امیدوارم با حضور وزیر اتفاقات جدی در این حوزه رخ دهد.»

تاریخی گفت: «در تابستان جشنواره ملی رسانش را برگزار کردیم که ورود اتحادیه به حوزه و فعالیت‌های کار رسانه‌ای بود. یکی از اختلالات جدی درگیر بودن بچه‌ها با فضای‌مجازی است. این که بتوانیم این افراد را به این ابزار آشنا و آنان را توانمند کنیم از اولویت‌های جدی ماست.»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: «این موضوع تجربه ویژه‌ای بود که با حضور بیش از سه هزار دانش‌آموز با تولیدات و محصولات بچه‌ها اشنا شدیم و تولیدات و حضور آنان ارزشمند بود.»

تاریخی گفت: «در تابستان برای بیش از ۵ هزار نفر اردو برگزار کردیم؛ اردوهای اموزشی در حوزه مهارتی، تشکیلاتی، کارآفرینی و بصیرت افزایی با عنوان طلایه‌داران را برگزار کردیم. در حوزه اردوی جهادی با شعار "می‌سازیم تا ساخته شویم" شهرهای آق‌قلا و پل‌دختر هدف اصلی بودند که با مشارکت ۱۴ استان و ۷۰۰ دانش‌آموز نخبه کشور برگزار شد و بچه‌ها در ساخت مدارس آسیب‌دیده مشارکت داشتند.»

او گفت: «صعود سراسری منتخبان دانش‌آموزی به قله سبلان با عنوان "چند قدم تا آسمان" اتفاق ورزشی بود که در اردبیل برگزار شد. کارهای پیش‌روی ما بزگزاری هیات‌های انصارالمهدی در محرم است که در برنامه‌های شهری برگزار می‌شود.»

تاریخی گفت: «سیزدهمین کنگره انجمن از ۲۳ تا ۲۶ شهریور در اردوگاه برگزار می‌شود. این کنگره محل تجمع مسئولان انجمن سراسر کشور است که برگزاری انتخابات را به‌همراه دارد. دانش‌آموران شرکت‌کننده نماینده ۱۴ میلیون دانش‌آموز هستند که برگزیده شدند و در این مراسم از بین خود دو نفر به شورای مرکزی معرفی می‌کنند.»

او افزود: «برنامه ما در کنگره حضور مسئولان کشوری و لشکری است و از برگزیدگان سطح ملی و برترین‌های کنکور قدردانی می‌شود. ۲۵ نفر از اعضای اصلی انجمن رتبه ۲ رقمی کسب کردند.»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: «۶۰۰ نفر از انجمن در این کنگره حضور دارند و برنامه‌های جانبی را در این کنگره برگزار می‌کنیم.»

تاریخی به برنامه‌های اربعین اشاره کرد و گفت: «امسال در تلاش هستیم بتوانیم خدمتی را برای دانش‌آموزانی که به عتبات مشرف می‌شوند داشته باشیم همچنین موکب‌های سیاری را مشخص کردیم و دانش‌آموزان در گروه‌های ۲۰ تا ۳۰ نفره در طول مسیر به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.»

او افزود: «طرح‌هایی را در این مدت برگزار می‌کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز را اعزام و سازماندهی کنیم.»

در این نشست از پوستر سیزدهمین کنگره با شعار تا اوج افتخار رونمایی شد. این کنگره هر ۳ سال یک بار برگزار می‌شود که با چهل سالگی اتحادیه هم‌زمان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار