رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان: سند تدبیر توسعه آذربایجان‎شرقی دارای ۶۸ پروژه و ۱۴ هسته کلیدی است

تبریز (پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی برخورداری از نظام اجرا و پایش را شاخص مهم سند تدبیر توسعه آذربایجان‏شرقی عنوان کرد و گفت: این سند دارای ۶۸ پروژه و ۱۴ هسته کلیدی است.

کد مطلب: ۹۵۰۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان: سند تدبیر توسعه  آذربایجان‎شرقی دارای ۶۸ پروژه و ۱۴ هسته کلیدی است

داود بهبودی در پنجاه و پنجمین جلسه شورای گفت‏ وگوی دولت و بخش خصوصی استان با نگاهی اجمالی به دومین سند تدبیر توسعه استان به تشریح فرایند و مراحل تدوین این سند پرداخت.

وی افزود: بعد از طرح موضوع و تصویب در شورای برنامه‏ ریزی استان، شورای راهبری سند و گروه مشاوران علمی را تشکیل دادیم و به شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان و صاحبنظران استان در حوزه‎های مختلف پرداختیم.

بهبودی افزود: در مراحل بعد جلسات تخصصی با حضور نخبگان و صاحبنظران برگزار و متدلوژی و مراحل کار تهیه و تدوین سند معین شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان به تشکیل 15 کارگروه تخصصی، تعیین شاخص‎ها و معیارهای انتخاب هسته‎ها و برگزاری هم‎اندیشی با حضور 700 نفر از صاحبنظران و مسوولان اجرایی استان اشاره و تصریح کرد: در نهایت 69 هسته کلیدی اولیه تعیین شد و بعد از بررسی‏ها و غربالگری‏ها به 14 هسته کلیدی نهایی رسیدیم.

وی اعلام کرد: در مجموع سند تدبیر توسعه آذربایجان‏شرقی دارای 68 پروژه است و 14 هسته تعیین شده جزایر منفک از هم نیستند بلکه به همپوشانی هم می‎پردازند.

این اقتصاددان با بیان اینکه در جهت تعیین نظام پایش و ارزشیابی و تهیه و تنظیم نظام اجرایی سند تاکید بسیاری داشتیم، به تشریح چارچوب کلی مدل ارزیابی CIPP دومین سند تدبیر توسعه استان پرداخت.

وی اعلام کرد: طبق بررسی‎های صورت گرفته بیش از 61 درصد برنامه‎های سند تدبیر توسعه اول تحقق یافته که رقم امیدوارکننده‎ای است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار