سومین‌ سال اجرای پروژه «نقطه صفر مرزی»؛ 40 هزار بسته تحصیلی در مناطق مرزی و سیل‌زده توزیع می‌شود

تهران (پانا) - مدیر روابط عمومی جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها جزئیات اجرای پروژه «نقطه صفر مرزی» با هدف حمایت از کودکان در حال تحصیل ساکن در مناطق مرزی کشور را تشریح کرد.

لینک کوتاه کپی شد
سومین‌ سال اجرای پروژه «نقطه صفر مرزی»؛ 40 هزار بسته تحصیلی در مناطق مرزی و سیل‌زده  توزیع می‌شود

سمانه نائینی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اجرای پروژه «نقطه صفر مرزی» برای حمایت از دانش‌آموزان مناطق مرزی کشور اظهار کرد: «از آنجا که حدود 50 درصد کسانی که در پاتوق‌های تهران با آن مواجه هستیم از استان‌های مرزی هستند و مهارت‌های مورد نیاز را ندارند تصمیم گرفتیم در قالب یک پروژه پیشگیری از کارتن‌خوابی پروژه صفر مرزی را که شامل ارائه یکسری خدمات حداقلی است در استان‌های مرزی اجرا کنیم.»

وی تاکید کرد: «کودکانی در مناطق مرزی کشور داریم که نیاز به حمایت آموزشی دارند. وقتی این کودکان مهارت و دانشی نداشته باشند به شکل کم‌کیفیت زندگی روی می‌آورند و تلاش ما این است که این چرخه را متوقف کنیم و امیدواریم که بتوانیم در این مسیر موفق باشیم.»

مدیر روابط عمومی جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها افزود: «این پروژه ابتدا با توزیع 1400 بسته تحصیلی در مناطق مرزی آغاز شد. سال گذشته 24 هزار بسته تحصیلی توزیع شد و امسال علاوه بر بسته لوازم التحریر قرار است لوازم کمک آموزشی نیز توزیع شود. امسال پیش‌بینی ما این است که به 40 هزار بسته تحصیلی برسیم.»

نائینی افزود: «مردم می‌توانند کیف‌های مدرسه فرزندان خود را که سالم است پس از شست وشو از لوازم‌التحریر و دفتر نو پر کنند و به همراه وسایل کمک آموزشی و کتاب برای تجهیز کتابخانه به موسسه طلوع برسانند تا این هدایا به دست کودکان و نوجوانان در حال تحصیل مناطق صفر مرزی و سیل‌زده برسد.»

وی یادآور شد: «امسال پروژه نقطه صفر مرزی علاوه بر مناطق مرزی در استان‌های سیل‌زده نیز اجرا می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار