سال ۹۸ تمام برنامه های آموزش و پرورش اصفهان بر مبنای سند تحول خواهد بود

اصفهان (پانا) - کار تدوین برنامه اجرایی سال ۹۸ مستند به سند تحول بنیادین در اداره کل آموزش و پرورش استان و مناطق پایان یافت و وارد مرحله تدوین برنامه ها در مدارس و آموزشگاه ها گردید.

کد مطلب: ۹۵۰۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
سال ۹۸ تمام برنامه های آموزش و پرورش اصفهان بر مبنای سند تحول خواهد بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این خصوص اظهار داشت: باتوجه به تصویب برنامه های وزارت آموزش و پرورش ، کار تدوین برنامه اجرایی سال ۹۸ مستند به سند تحول بنیادین از فروردین ماه امسال در دستور کار اصفهان و مناطق قرار گرفت. در برنامه اجرای تدوین شده، وظایف و مأموریت هر کدام از معاونت ها و ادارات داخلی آموزش و پرورش استان اصفهان در اجرای سند تحول مشخص شده و پس از بررسی در شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول استان و تصویب در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان، تا پایان خردادماه به صورت رسمی به مناطق و نواحی ابلاغ گردید. در ادامه پس از برگزاری کارگاهها و نشست های توجیهی ، کار تهیه برش منطقه ای این برنامه با مشارکت و همکاری کمیته های تدوین برنامه در هر اداره آموزش و پرورش آغاز شد.
وی در ادامه گفت: از آنجا که رویکرد جدید حاکم بر فرآیند برنامه ریزی استان ، حرکت از برنامه های تفکیکی و جزیره ای به سمت برنامه های تلفیقی و یکپارچه و کاهش مکاتبات و ساماندهی به طرح ها است مجموعه برنامه های در هر ناحیه ومنطقه با توجه به نیازها و مولفه های فرهنگی و اولویتها تدوین و متناسب سازی گردیده و از پانزدهم مرداد جهت شروع مرحله دوم در اختیار کارگروه های تخصصی قرار گرفته است. این چهار کارگروه تخصصی به تفکیک دوره های تحصیلی و با شرکت کارشناسان ادارات مناطق و نواحی و نمایندگان مدیران و معلمان و انجمن اولیاء تشکیل خواهد شد. در این کارگروه ها ضمن بررسی مجدد برنامه ها، هماهنگی بین بخشی و حذف طرح ها و برنامه های موازی با نظر اعضا تیم انجام و در پایان در قالب یک مجموعه راهنمای عمل که نشان دهنده خط مشی ها و انتظارات منطقه و ناحیه از مدارس است، به مدیران هر ناحیه و منطقه ابلاغ می گردد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: پس از ابلاغ این مجموعه های چهارگانه به مدارس دوره های مختلف ، مدیران باید برنامه های خود را متناسب با شرایط و نیاز خود تدوین و در سال ۹۸ عملیاتی نمایند. با توجه به اهمیت پیاده سازی سند تحول بنیادین این برنامه ها کاملا ذیل راهکارهای سند تحول و با توجه به زیر نظامهای و در راستای اهداف دوره های تحصیلی تدوین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار