مدیرعامل آبفای روستایی خوزستان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت :

۹۵ درصد جمعیت روستایی خوزستان تحت پوشش آبرسانی قرار دارند

۴۴۳ منبع تولید آب داریم که با توجه به قدمت بالای آنها، ۴۳ درصد تأسیسات این شرکت فرسودگی و نیاز به اعتبار خاص برای نوسازی دارند

اهواز (پانا) - مدیرعامل آبفای روستایی خوزستان گفت: جمعیت تحت پوشش شرکت آب روستایی 984 هزار و 227 نفر است یعنی 95 درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش داریم.

کد مطلب: ۹۵۰۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
۹۵ درصد جمعیت روستایی خوزستان تحت پوشش آبرسانی قرار دارند


عادل حرباوی شامگاه جمعه در نشست خبری با رسانه ها در نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: کل جمعیت روستایی استان یک میلیون و 33 هزار و 927 نفر است.
او افزود: جمعیت تحت پوشش شرکت آب روستایی 984 هزار و 227 نفر است، یعنی آبرسانی به 95 درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش داریم.
مدیرعامل آبفای روستایی خوزستان تصریح کرد: سه هزار و 727 روستا داریم که سه هزار و 50 روستا تحت پوشش آبرسانی قرار دارند و مابقی به شبکه آبرسانی امور عشایر، دهیاری ها و آب شهری وصل هستند.
حرباوی بیان کرد: منابع تولید در آبفا روستایی خوزستان بیشتر آب های سطحی به میزان 60 درصد، چاه 30 درصد و 10 درصد هم سایر منابع است.
مدیرعامل ابفای خوزستان با اعلام خبر تولید 320 هزار مترمکعب آب به صورت روزانه در این شرکت گفت: بر اساس سرانه مصرف استاندارد کشوری 155 لیتر برای هر فرد در روز تعریف شده است.
او بیان کرد: 443 منبع تولید آب داریم که با توجه به قدمت بالای آنها، 43 درصد تأسیسات این شرکت فرسودگی و نیاز به اعتبار خاص برای نوسازی دارند.
حرباوی یادآور شد: در دوره دولت تدبیر و امید از سال 92 تاکنون یک هزار و 739 کیلومتر لوله در قالب خط انتقال و شبکه توزیع اجرا شد.
او افزود: همچنین 30 هزار مترمکعب مخزن ذخیره و 111 پروژه آبرسانی روستایی تکمیل و وارد مدار بهره برداری شد که با این اقدامات 885 روستا از نعمت آب شرب کافی بهره مند شدند.
مدیرعامل آبفای روستایی خوزستان بیان کرد: طی 6 ماه گذشته امسال در زمینه حفر و تجهیز چاه چهار حلقه چاه جدید را وارد مدار و سه باب ایستگاه تقویت فشار آب و دو هزار مخزن بتنی احداث کردیم.
حرباوی ادامه داد: 60 کیلومتر خط انتقال و 65 کیلومتر شبکه توزیع در کل استان اجرا شد که در واقع با اجرای این طرح ها 45 روستا مشکل آب آنها برطرف و روستاهای فاقد آب نیز آب دار شدند و 53 هزار نفر روستایی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.
وی اظهار کرد: در حوزه طرح های شاخص این شرکت در سال جاری می توان به پروژه غیزانیه اشاره کرد که مشکل حاد آبرسانی داشت، برای بخش غیزانیه با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان شروع کار خط انتقال به طول 15 کیلومتر و قطر 630 میلیمتر انجام دادیم و بر اساس پیش بینی ظرف آبان ماه سال جاری به اتمام می رسد.
مدیرعامل آبفای روستایی خوزستان خبر داد: پروژه رغیوه با خط انتقال 85 کیلومتر است که 28 کیلومتر آن باقی مانده است و امیدوارم که امسال شروع شود و طی سال مالی جاری این طرح را به اتمام برسانیم و مشکل آب این بخش را هم برای همیشه حل کنیم.
حرباوی عنوان کرد: در طرح جفال شادگان طی 10 روز آینده بازگشایی پاکات و انتخاب پیمانکار را داریم که 28 روستای دچار مشکل آب را منتفع می کند.
او بیان کرد: در طرح حومه غربی رامهرمز 11 روستا مشکل آب داشتند که با اجرای 7 کیلومتر مشکل 9 روستا برطرف شده و مابقی با تکمیل پروژه مشکل آب آنها برطرف می شود.
حرباوی افزود: امسال 14 طرح داریم که کل اعتبار مورد نیاز آن برای 336 روستا مبلغ 694 میلیارد تومان است که اگر تأمین شود می توانیم بیشتر مشکلات استان را حل کنیم.
وی یادآور شد: چند مدت پیش در رامهرمز طبق گزارش های واصل شده کشاورزان از سموم استفاده کردند که این سموم به آب رودخانه نفوذ و آن را آلوده کرد ولی شرکت بلافاصله دستور قطع پمپاژ را صادر و با تانکر آبرسانی کرد.
مدیرعامل آبفای روستایی خوزستان یادآور شد: 55 پروژه از محل صندوق توسعه ملی داریم که اعتبار تخصیصی امسال آنها 66 میلیارد تومان است.
حرباوی در پایان گفت: امسال آب روستایی با وجود مشکلات عدیده و تعریف طرح های مختلف در زمینه تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی و تملک دارایی با کاهش بسیاری مواجه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار