محمد پرطرفدارترین نام نوزادان پسر در انگلیس و ولز

تهران (پانا) - براساس گزارش رسمی دفتر آمار ملی انگلستان که روز پنجشنبه منتشر شد، نام پیامبرعظیم‌الشأن اسلام، در سال ۲۰۱۸ میلادی محبوب ترین اسم برای نوزادان پسر در انگلیس و ولز بوده است.

کد مطلب: ۹۵۰۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
محمد پرطرفدارترین نام نوزادان پسر در انگلیس و ولز

به گزارش ایرنا، گزارش دفتر آمار ملی انگلستان نشانگر آن است که در سال گذشته میلادی، در مجموع برای۶ هزار و۲۳۳ نوزاد پسر متولدشده در انگلیس و ولز نام 'محمد ' (با نگارش‌های متفاوت) انتخاب‌ شده است.

اگر چه دفتر آمار ملی انگلستان، اسم ' اولیور' را در صدر فهرست یک صد نام محبوب نوزاد پسر قرار داده است، با توجه به تنوع هجی کردن نام پیامبر گرامی اسلام (ص)، این اسم با فراوانی‌های متفاوت عنوان شده است و جمع همه آنها به‌سادگی نشان می‌دهد که نام محمد در صدر این فهرست قرار دارد.

براساس این گزارش، اسم muhammad برای ۳ هزار و ۵۰۷ نوزاد پسر (رده هشتم)، mohammed برای یک هزار و ۸۴۶ نوزاد پسر (رده سی و دوم) و اسم mohammad برای ۸۰۸ نوزاد (رده هفتاد و یک) انتخاب‌شده است.

انتخاب اسم Muhammad برای نوزادان در انگلیس و ولز در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال 2017 میلادی ۲ درصد و نسبت به سال ۲۰۰۸ میلادی ۲۸ درصد رشد داشته است.

بر اساس گزارش منتشرشده از سوی دفتر آمار ملی انگلیس، در سال گذشته میلادی برای ۵هزار و ۳۹۰ نوزاد پسر در انگلیس و ولز نام 'اولیور' ثبت ‌شده است.

این دفتر بدون توجه به ثبت شدن نام محمد به‌صورت های مختلف، تنها اسم muhammad را ملاک قرار داده و براین اساس نام اولیور را در صدر اسامی فهرست خود قرار داده است.

براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلستان در سال گذشته میلادی پرطرفدارترین اسم نوزاد دختر در انگلیس و ولز، نام ' اولیویا' بوده است.

بر اساس گزارش یاد شده، در سال گذشته میلادی در مجموع ۶۵۷ هزار و ۷۶ نوزاد در انگلیس و ولز متولد شده‌اند که ۳۳۷ هزار و ۵۸۴ نفرشان پسر و مابقی دختر بوده اند.

اقلیت مسلمان انگلستان نزدیک به ۳ میلیون نفر تخمین زده می شوند که عمدتا هندی، بنگلادشی و پاکستانی بوده و بیشتر آنها ساکن انگلیس به ویژه کلانشهر لندن هستند.

محبوبیت نام محمد در سال های گذشته در انگلیس و ولز رشد زیادی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار