جلسه سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی منطقه پیربکران برگزار شد

پیربکران (پانا) - دبیر سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی گفت: شفافیت در کار، پاسخگویی و سلامت و یکپارچگی 3 ویژگی یک نظام اداری سالم است و این موارد در ارزیابی کل ادارات کشور مورد ملاک قرار می گیرد.

کد مطلب: ۹۵۰۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی منطقه پیربکران برگزار شد

کاظمی کارشناس ارزیابی عملکرد اداره و دبیر سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در جلسه مدیران سه دوره تحصیلی گفت: شفافیت در کار، پاسخگویی و سلامت و یکپارچگی 3 ویژگی یک نظام اداری سالم است و این موارد در ارزیابی کل ادارات کشور مورد ملاک قرار می گیرد.

وی افزود: ما بخشی از نظام این دولت و نظام اداری هستیم و بخشی از جامعه را به عنوان نماینده دولت تشکیل می دهیم. هر یک از ما در مقابل بازرسانی بیرونی یک وجدان و رسول درونی هم داریم. یکی از مواردی که باعث فساد اداری می شود این است که زمان ورود و خروج به محل کار درست رعایت نمی شود و این یک عامل اختلال در کار اداری است. گزارش غیر واقعی، سهل انگاری در کار ارباب رجوع و بی مسئولیتی از دیگر موارد نا سالم بودن یک اداره است.

کاظمی ادامه داد: بیکاری پنهان یعنی عدم انجام کار بطور صحیح. باید متوجه بود که بجای این که بگوییم و خود را مقایسه کنیم که چه خطاهای بزرگی در کجا رخ می دهد، باید گفت: من در ایجاد یک نظام اداری سالم چقدر نقش دارم.

وی در زمینه حقوق شهروندی در نظام اداری گفت: حق برخورداری از کرامت انسانی و رفتار محترمانه اسلامی از مفاد قانون حقوق شهروندی است. ما باید طبق قانون و چارچوب خاص کار انجام دهیم. ما در نظامی کار می کنیم که حد و مرز را برای ما مشخص کرده است. یکی از ویژگی های بارز مدیران و مسئولین داشتن سعه صدر است. دستگاه های اجرایی موظف هستند محیط ارائه خدمت را با امکانات و تسهیلات لازم و شرایط حاکی از احترام را برای مراجعین فراهم کنند. همه ما در هنگام رجوع به یک اداره انتظار تکریم از آن اداره را داریم پس باید محیط مدرسه را طوری آماده کنیم که در حد تکریم به ارباب رجوع باشد.

کاظمی در زمینه حقوق شهروندی ادامه داد: مدیران و کارکنان دستگاه اجرایی باید در گفتار، رفتار و مکاتبات اداری رعایت ادب و نزاکت را بکنند و از عبارات توهین آمیز استفاده نکنند. حفظ و رعایت حریم خصوصی همه افراد بر همه ما واجب است. حق نداریم اطلاعات یک همکار را در اختیار دیگر همکاران قرار دهیم. در مورد حق آگاهی به موقع از تصمیمات و فرایندهای اداری و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز وظیفه داریم اطلاعات لازم را در اختیار ارباب رجوع قرار دهیم و پاسخگوی مردم باشیم.

وی در پایان ضمن تاکید بر نصب تابلوهای راهنما، توزیع بروشور، جواب به تلفن ارباب رجوع و ... به حق اشخاص توان خواه در برخورداری از امتیازات خاص قانونی اشاره کرد و بر مواظبت از دانش آموزان با نیازهای خاص طبق قانون تاکید کرد چرا که این دانش آموزان هم حق زندگی دارند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار