گشایش جشنواره دستاورد کانون های فرهنگی تربیتی در آباده

آباده (پانا) - معاون فرماندار شهرستان آباده در مراسم افتتاح جشنواره دستاورد کانون‌های فرهنگی وتربیتی که شب گذشته در محل کانون‌های الزهرا وشهید رعیتی بر گزار شد ضمن تقدیر وتشکر از تلاشگران عرصه پرورشی در این شهرستان،گفت:گسترش کانون‌های فرهنگی تربیتی گام اساسی در دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین در نظام آموزش وپرورش به‌ویژه در هزاره سوم است.

کد مطلب: ۹۴۹۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
گشایش جشنواره دستاورد کانون های فرهنگی تربیتی در آباده

حجت علی سلیمی با ذکر این نکته که مهمترین بخش سند تحول بنیادین اهتمام به رویکرد تربیتی در نظام آموزش وپرورش کشوراست ،ادامه داد: در بحث تعلیم وتربیت ،بحث پرورش مقدم بر آموزش است واز آن جایی که توجه به زیر ساختها دارای ارزش زیادی است ،گسترش وتعمیق فعالیت های کانونهای فرهنگی تربیتی به عنوان زیر ساختهای اصلی همواره باید مورد توجه جامعه آموزشی و اولیا قرارگیرد.

وی افزود: یکی از نکات اساسی، راهبرد فرآیندی در این سند است که بایستی در مسیر تعلیم وتربیت از رویه‌های آموزش کلاسیک صرف، به سمت آموزش‌های غیر رسمی فرهنگی تربیتی پیش برویم تا محیط آموزشی به سمت محیطی متفکرانه، خلاقانه و هنرمندانه سوق پیدا کند. تلاش ما براین است که در شهرستان آباده نگاه به نو آوری ،تغییر در محیط آموزشی ونقش فراگیران در سیستم آموزشی بیشتر از گذشته مدنظر قرار گیرد.

توجه به نقش تربیتی کانونها بحثی بود که معاون پرورشی وتربیت بدنی به آن پرداخت و گفت: کانونهای فرهنگی وتربیتی بهترین مکان برای کشف، پرورش و بروز استعدادهای نهفته دانش‌آموزان است، کانون‌ها زمینه رشد دانش‌آموزان را از لحاظ علمی ،فرهنگی واجتماعی فراهم می‌نمایند و باسوق دادن آنان به سمت فرهنگ و هنر طعم شیرین آرامش و اعتماد به نفس را به ایشان می چشانند.

قاسم خلیفه ادامه داد: فعالیتهای هنری مثل هنرهای آوایی و موسیقایی، تجسمی، دستی و فعالیتهای اجتماعی مثل روزنامه نگاری ،خبرنگاری ،مهارتهای زندگی و.....آینده‌ای روشن را برای جوانان رقم میزند.

وی افزود :برای تسریع درروند تحقق سند تحول بنیادین ،توسعه کانونهای فرهنگی تربیتی در دستور کار معاونت پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش شهرستان آباده می باشد واز سال جاری این امر با تشکیل کانونهای اقماری در مناطق حاشیه وروستاها کلید خورده است وامیدواریم در سال تحصیلی جدید با افزایش بودجه تخصیصی به بخش پرورشی وتربیت بدنی بتوانیم گامهای بلند تری برای اجرا وتحقق سند تحول بنیادین برداریم.

برگزاری نمایشگاه دست ساخته های هنر آموزان کانونها،اجرای موسیقی نخبگان شهرستان ،برگزاری نمایش ونقاله خوانی ،رادیو کانون واهدا جوایز به برگزیدگان مسابقات هنری ،اجرای سرود دانش‌آموزی و......از دیگر مراسم های برگزار شده شب گذشته بود .

جشنواره دستاورد کانون‌های فرهنگی وپرورشی در محل کانون الزهرا وشهید رعیتی شهرستان آباده ،با همکاری کارشناس فرهنگی هنری و کانونهای فرهنگی تربیتی وهنرستان طریق القدس روزهای دوشنبه تا پنجشنبه 4تا 7شهریورماه در حال برگزاری است.

مراسم اختتامیه 7شهریور ماه وبا حضورجهانبخش بانشی معاون پرورشی وتربیت بدنی استان فارس وهییت همراه برگزار می شود.

خبرنگار:صدیقه جنتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار