بریدن گوش خواستگار سمج

تهران (پانا) - مرد جوان که متهم است با همدستی پسرعمویش، گوش خواستگار سمج را بریده، دیروز پای میز محاکمه ایستاد.

کد مطلب: ۹۴۹۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بریدن گوش خواستگار سمج

به‌گزارش جام‌جم، 15 اردیبهشت سال 96 پسر جوانی که آثار ضرب و جرح روی صورتش نمایان و گوش سمت راست او پانسمان شده بود به اداره پلیس اسلامشهر رفت و از دو مرد ناشناس که شبانه به او حمله کرده و گوشش را بریده بودند، شکایت کرد. امین 25 ساله گفت: من در یک کارگاه در نزدیکی دانشگاه آزاد پرند کار می‌کنم.

شامگاه 13اردیبهشت ماه دو مرد جوان که صورت‌هایشان را پوشانده بودند به کارگاه حمله کردند و مرا به شدت کتک زدند. آنها پس از زخمی کردن من، گوش سمت راستم را بریدند و گریختند. من با کمک برادرم به بیمارستان رفتم و تحت عمل جراحی پیوند گوش قرار گرفتم. حالا پس از بهبود نسبی آمده‌ام از دو مردناشناس شکایت کنم. به‌دنبال اظهارات امین، ردیابی دو مرد ناشناس آغاز شد و پلیس به بازجویی از برادر امین پرداخت. اظهارات برادر شاکی از اختلاف‌های دنباله‌دار امین با یکی از بستگان دورش پرده برداشت و امین حرف‌های تازه‌ای را مطرح کرد.

او به مأموران گفت: مدتی پیش به خواستگاری دختر یکی از اقوام دورمان در شهرستان نورآباد لرستان رفتم. اما چون به‌تنهایی به خواستگاری رفته بودم برادر بزرگ دختر مورد علاقه‌ام به نام مریم عصبانی شد و خواستگاری را به هم زد. آنها به من جواب منفی دادند و من به ناچار برگشتم. من به مریم علاقه‌مند بودم و به‌همین خاطر چندبار با او تماس گرفتم و برایش پیامک ارسال کردم.

بعد از این ماجرا برادر او کیومرث مرا تهدیدبه مرگ کرد و به‌همین خاطر آن شب کیومرث همراه پسر عمویش به نام اسماعیل به محل کارم حمله کردند و مرا کتک زدند و گوشم را بریدند. به‌دنبال اظهارات جدید شاکی، کیومرث و پسر عمویش اسماعیل که در شهرستان قم نظامی بود، ردیابی و بازداشت شدند. آنها در دادسرای اسلامشهر جرم‌شان را انکار کردند و مدعی شدند اشتباهی بازداشت شده‌اند. اما پرونده آنها به اتهام مشارکت در ضرب و جرح منجر به قطع عضو به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به جرم آنها رسیدگی شود.

در ابتدای جلسه دادگاه که به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور یک قاضی مستشار برگزار شد، امین به تشریح شکایتش پرداخت و گفت: کیومرث و پسرعمویش شبانه مرا به شدت کتک زدند و اسماعیل با چاقو لاله گوشم را برید. من در این مدت چند بار تحت عمل جراحی پیوند قرار گرفتم اما عمل پیوند ناموفق بود و فقط بخشی از لاله گوشم پیوند خورد. هنوز آثار ضرب و جرح و جراحت‌هایی که دو متهم به من وارد کرده‌اند روی صورتم نمایان است و من برای آنها تقاضای قصاص دارم. من فکر می‌کنم آنها آمده بودند مرا به قتل برسانند اما موفق نشدند.

سپس قاضی قربانزاده گفت: چنانچه پزشکی قانونی اعلام کند امکان قصاص گوش ممکن نیست چه درخواستی داری؟ که امین گفت: دیه می‌خواهم.
او در پاسخ به پرسش قاضی درباره این‌که چرا در شکایت اولیه ادعا کرده بودی دو مرد ناشناس تو را کتک زده‌اند پاسخ داد: من آن شب شوکه بودم و نور کارگاه کم بود ولی بعد از این‌که به بیمارستان رفتم، گفتم احتمالا کیومرث و پسرعمویش دو مرد مهاجم بوده‌اند. کیومرث به‌خاطر این که از خواهرش خواستگاری کرده بودم از من کینه به دل داشت و به‌همین خاطر از لرستان به قم رفت و همراه پسرعمویش به محل کارم آمدند. امروز در جلسه دادگاه اسماعیل حضور ندارد. در جلسه دادگاهی که در دادسرای اسلامشهر برگزار شد کیومرث حضور نداشت.

هر بار یکی از آنها در جلسه دادگاه حاضر نمی‌شود تا از این طریق صدور حکم را به تعویق بیندازند. من حالا از دادگاه تقاضا دارم هر دوی آنها را با هم احضار کند. سپس کیومرث در جایگاه ویژه ایستاد و جرمش را انکار کرد. او گفت: قبول دارم وقتی سماجت‌های امین را برای خواستگاری از خواهرم دیدم از او ناراحت شدم اما درگیری میان ما یک سوءتفاهم بود که حل شد. من انگیزه‌ای برای کتک زدن و بریدن گوش او نداشتم. او درباره این‌که چرا هنگام وقوع جرم موبایل او در پرند آنتن‌دهی داشته گفت:اسماعیل به تازگی ازدواج کرده و پدرش مبلغ ۴۰ میلیون تومان به او هدیه داده بود. پسرعمویم قرار بود یک خودرو بخرد. به همین خاطر من از لرستان به محل کار او در قم رفتم و با هم به پرند رفتیم تا در آنجا معامله ماشین انجام دهیم. به‌همین خاطر هم گوشی موبایلم در منطقه پرند آنتن‌دهی داشته است. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار