برپایی جشن غدیردرمسجدامام صادق(ع)شیروان

شیروان(پانا)- جشن عید سعید غدیر خم با حضور جمعی از نمازگزاران، میهمانان و دوستداران مکتب علوی (ع) در مسجد امام جعفر صادق(ع) شهرستان شیروان برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۴۸۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
برپایی جشن غدیردرمسجدامام صادق(ع)شیروان

در این جشن امام جماعت مسجد امام جعفر صادق(ع) شهرستان شیروان با بیان تبریک عید سعید غدیر خم گفت: پیامبر اکرم(ص) وقتی که مردم را به حج دعوت کردند آن حضرت در اولین سخنرانی خود در صحرای منا پس از اعلام عفو عمومی حدیث ثقلین را بیان نموده و فرمودند: ای مردم من می روم اما بعد از خودم دو چیز جانشین را به امانت می گذارم، یکی کتاب خدا و دیگری اهل بیتم و ایشان در مسجد خیف این حدیث گران بهاء را دوباره تکرار نموده و فرمودند: ای مردم، عترت و اهل بیت من، هم کفو قرآن است. حجت الاسلام محمد مریدی افزود: این سخنان پیامبر اکرم(ص)، مقدمات قبل از واقعه غدیر است و چقدر آن حضرت از تمام موقعیت هایی که داشتند برای ابلاغ این امامت استفاده کردند اما وقتی که حج تمام شد در منطقه غدیر خم که چهار راهی است و همه حاجیان از آن منطقه به طرف خانه هایشان متفرق می شوند آن حضرت همه را دستور به بازگشت و اجتماع نمود و طی چهار ساعت و در هوای گرم خطبه خوانده و در وسط صحبت هایشان امام علی (ع) را در کنار خود فراخوانده و دست آن حضرت را بالا برده و اعلام نمودند: ای مردم این علی مولای شماست تا بعدها علی های دیگری پیدا نشوند و ادعا امامت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اولین کسی که با علی (ع) بیعت نمود پیامبر اکرم(ص) بود اظهار داشت: وقتی که امیرمؤمنان علی (ع) در غدیر خم به امامت رسیدند آن حضرت از همه درخواست نمود که با علی (ع) بیعت کنند و همه مسلمانان نیز در روز غدیر و دو روز بعد نیز با علی(ع) بیعت کردند.

مریدی گفت: مفهوم کلمه مولا فقط سرپرستی و ولایت است اگرچه برخی از آن مفهوم دوست و رفیق را برداشت نموده اند اما چیزی غیر از این نیست و مفهوم دوستی و رفاقت ندارد.

امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) در پایان افزود: ان شاء الله خداوند متعال به حق امیرالمومنین، علی بن ابیطالب(ع)، همه جوانان ما را عاقبت بخیر و مشکل ازدواج و مسکن آنان را رفع و همه خدمتگزاران واقعی به این نظام را نیز حفظ و زیارت کربلا و نجف را به این جمع عنایت نماید.

قرائت قرآن توسط قاری سیدمحسن علوی، قرائت زیارت امین الله توسط مداح اهل بیت(ع)، علی اسماعیلی، مدیحه سرایی محمد زحمتکش و امیر مهدی مدبّر، اجرای مسابقه کتابخوانی و اهدای کارت هدیه به محمد خوش خلق، احمد سیفی، امیرحسین اسماعیلی، خدیجه دلیری، مریم احمدی توسط یکی از خیرین، اهدای هدایا به حاضرین هم نام با امام علی(ع)، اجرای مسابقه بادکنک پرکنی ویژه کودکان، طرح سوالات مناسبتی و اهدای هدایا به منتخبین مسابقه خانم ها فاطمه کارآمد و اعظم حسن زاده و ضیافت شام از دیگر برنامه های این جشن بود.

این جشن با مشارکت و همکاری اعضای هیئت امناء و بسیجیان پایگاه مقاومت مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار گردید.

خبرنگار ام البنین ملاعلی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار