تمرین عملی منش های 12 گانه سازمان دانش آموزی در اردوی ملی پیشتازان
نیشابور(پانا) - نهمین اردوی ملی پیشتازان پسر کشور در اردوگاه کشوری شهید رجایی باغرود نیشابور در حال برگزاری است و دانش آموزان پیشتاز در این اردو منش های ۱۲گانه خود را به صورت عملی تمرین می کنند.
![تمرین عملی منش های 12 گانه سازمان دانش آموزی در اردوی ملی پیشتازان](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZTc2YzcPR0k1/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHNoHvObWBtCUsAIKXaKdntA,,/ZTc2YzcPR0k1.jpg)
در روز دوم نهمین دوره اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز دیانت به اوج خود رسید و معنویت آنها در نماز صبحی که در هوای سرد و کوهستانی اردوگاه به جماعت اقامه می کنند مشهود شد و استانها داوطلبانه به عنوان خادم الصلاه دانش آموزان خود را در بحث یاری و مهربانی تربیت می کنند؛ همچنین در فضای سر سبز اردوگاه منش پیشتازی دوستی با طبیعتشان مشهود است.
اردوگاه باغرود از صبح جمعه محل خود سازی و مشارکت جویی شده است چرا که دانش آموزان در چادر های گروهی خود با انجام وظایف و رعایت قوانین در کنار یکدیگر زندگی گروهی را تجربه کرده و با تلاش و صرفه جویی چند روز را در شرایط اردویی می گذرانند غذایشان را خودشان طبخ کرده و تقسیم و میل می کنند.
پیشتازان در کلاس های این اردو با اطفاء حریق، انواع خاموشکنندهها و خروج اضطراری آشنا میشوند و به دلیل حضور پیشتازان از همه استانها، سفیرانی میشوند تا الفبای ایمنی را به دیگران هم در مدرسه خود یاد دهند؛ همه آنچه که در مدرسه وجود دارد و ممکن است خطرآفرین باشد در این اردو نحوه اطفای حریق آنها را دانشآموزان فرا میگیرند.
پیشتازان پسر به صورت جمعی و گروهی و هر استان به صورت مجزا، صبح زود در صف نظام جمع و رژه حاضر میشوند و به انجام فرامین نظام جمع، رژه و پیرامید میپردازند که نشان از این است که نظم پذیری و قانون مداری در این اردو حرف اول را میزند؛ نظمی که به برقراری عدل و انصاف کمک فراوانی می کند.
آنها در آزمونهای مختلف امداد و کمکهای اولیه، گره و چوببندی و جهتیابی و مخابرات شرکت میکنند و همه آموزشهای مربوط به جهتیابی در روز، شب، جهتیابی با قطبنما، انواع گره ها، و انواع و اقسام مهارتهای زندگی را با تدبیر و تفکر فرا میگیرند.
اردشیر دهقانی معاون فعالیتهای دانشآموزی سازمان دانشآموزی هدف از برگزاری این اردو را آشنایی دانشآموزان با مهارتهای اجتماعی، محتوای آموزشی جدید، ارائه توانمندیهای دانشآموزان و کسب دانش و تجربه دانست و افزود: با توجه به تنوع قومیتی، زبانی و سلایق مختلفی که در اردو وجود دارد، دانشآموزان میتوانند باهم تبادل تجربه داشته باشند.
همچنین از دیگر اهداف اردو میتوان به سنجش توانمندیهای مهارتی، تشکیلاتی و معرفتی دانشآموزان پیشتاز، اصلاح فرآیند نظام جامع آموزش، تقویت حس مسئولیتپذیری، تعاون و همکاری در فعالیتهای گروهی، گسترش و تعمیق مهارتهای فردی و تلفیق با مهارتهای گروهی و تبادل تجربه و دانشافزایی گروهی، آموزشهای خودمحور و تجربهمحور اشاره کرد.
ارسال دیدگاه