گزارش 3 مدیرکل معاونت پرورشی به سرپرست وزارت آموزش و پرورش

شکوهی: پیش‌نویس نظام جامع راهنمایی و مشاوره آماده شده است/ رمضانی: دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی هنری ردیف بودجه خاص دریافت کند

تهران (پانا) - مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی و مدیرکل قرآن، عترت و نماز در دیدار با سرپرست وزارت آموزش و پرورش گزارشی از عملکرد و برنامه‌های جاری اداره‌کل خود را ارائه کردند و درخواست‌ها خود را با سیدجواد حسینی در میان گذاشتند.

کد مطلب: ۹۴۷۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
گزارش 3 مدیرکل معاونت پرورشی به سرپرست وزارت آموزش و پرورش

محمدرضا مسیب‌زاده در نشست سرپرست وزارت آموزش و پرورش با مدیران و کارکنان معاونت پرورشی و فرهنگی به دستاوردهای اداره کل قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و گفت: «در این مجموعه براساس طرح تحول بنیادین، فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه‌های دولت تدبیر و امید 4 اصل را حاکم بر برنامه‌های خود پیش بینی کردیم.»

او در ادامه این 4 اصل را مدرسه‌محوری، فراگیری در عین اثربخشی، توسعه مشارکت و توجه به فعالیت‌های گروهی نامید و گفت: «با راه‌اندازی هیات‌های اندیشه‌ورز کارهای خود را در حضور جمعی از افراد و صاحب‌نظران عرضه کردیم. در سال اول این محصولات را ارائه و در سال دوم آنان را مستندسازی و کمبودها را تولید کردیم.»

مسیب‌زاده به تهیه 70 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: «بیش از 7 میلیون اثر و تولیدات ما در بین دانش‌آموزان ارائه شده است که تما دستاوردها را در مجموعه‌ای مهیا کردیم.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «این حوزه در سطح فعالیت‌های قرآنی کشور صاحب‌‌نظر است و در یک اقدام مشترک با سازمان اوقاف حفظ جز سی را انجام دادیم سال گذشته 300 هزار نفر و امسال 3 میلیون و 100 هزار نفر شرکت‌کننده در این طرح داشتیم که 2 میلیون و 800 هزار نفر از آنان آموزش و پرورشی بودند.»

او در ادامه صحبت‌هایش حضور در نمایشگاه بین‌المللی و برگزاری مسابقات قرآن با حدود 20 سال وقفه را از برنامه‌هایی دانست که اجرا شده است.

در حوزه مشاوره، طراحی و استقرار نظام استعدادیابی را در دستور کار داریم

مسعود شکوهی، مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، نیز در این نشست گفت: «در حوزه نیروی انسانی آموزش و توانمندسازی را مدنظر داشته‌ایم و حدود ۲۸ میلیون نفر ساعت را در سال تحصیلی گذشته آموزش داده‌ایم.

او گفت: «در حوزه مشاوره، طراحی و استقرار نظام استعدادیابی را در دستور کار داریم. پیش‌نویس نظام جامع راهنمایی و مشاوره نیز برای طرح در شورا‌ عالی آموزش و پرورش و صحن دولت نهایی شده است.»

او افزود: «سامانه جامع نظام مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی را نیز امیدواریم از ابتدای مهر در تمام مدارس راه‌اندازی شود. آزمون‌های سلامت روان را برای ۳ میلیون نفر در سال گذشته برگزار کردیم. در حوزه پیشگیری برنامه‌هایی را پیش‌بینی و الگویی را برای مداخله بحران‌ها در قالب طرح نماد طراحی کرد‌ه‌ایم.»

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در این نشست موضوع نیروی انسانی را یک چالش جدی دانست و خواستار پیگیری‌های سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بحث آسیب‌های اجتماعی شد.

امسال شورای دانش‌آموزی بحث شهیدپژوهی را در نظر دارد

همچنین مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در این نشست گفت: «در بحث شوراهای دانش‌آموزی کارهای خوبی انجام شد و جشنواره‌های حمایت از کالای ایرانی، آینه زمان و گلدسته سرو به عنوان فعالیت‌های مدرسه‌محوری در جریان است.»

علی رمضانی ادامه داد: «امسال شورای دانش‌آموزی بحث شهیدپژوهی را در نظر دارد.»

رمضانی به هفته تئاتر و سرود و بحث ورود خیران مدرسه‌ساز به شوراهای دانش‌آموزی که مورد تاکید سرپرست وزارت آموزش و پرورش است اشاره کرد و از برگزاری جشنواره دانایی و توانایی و اردوهای راهیان نور خبر داد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی به وجود هزار و ۱۸۲ کانون‌های فرهنگی و تربیتی در کشور اشاره کرد و گفت: «انتظار داریم دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی هنری در اداره کل ما و برای اوقات فراغت یک ردیف بودجه خاص دریافت کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار