سیدجواد حسینی: کاهش تنوع مدارس عملکرد تحصیلی را ارتقا می‌دهد

طرح مدارس، مناطق، استان‌ها و دانش‌آموزان لازم‌التوجه را با توزیع ترجیحی بودجه در دستور کار داریم

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد یکی از مواردی که قصد دارد به سمت اصلاح آن حرکت کند تنوع مدارس است.

کد مطلب: ۹۴۶۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سیدجواد حسینی: کاهش تنوع مدارس عملکرد تحصیلی را ارتقا می‌دهد

سیدجواد حسینی در حاشیه مراسم قدردانی از رتبه‌های برتر کنکور سراسری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای تحقق عدالت آموزشی و جبران جاماندن دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی از گردونه رقابت نفرات برتر کنکور سراسری 98 گفت: 107 هزار مدرسه در کشور داریم که به 24 نوع مدرسه تقسیم می‌شود. یکی از مواردی که به سمت اصلاح آن حرکت می‌کنیم تنوع مدارس و تلاش برای کاهش آن است که هم اقدامی بهره‌ورانه است و هم عدالت آموزشی را در پی دارد و عملکرد تحصیلی را ارتقا می‌دهد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تحلیل وضع مدارس از روی آمار رتبه‌های دهگانه اول کنکور در 5 رشته، تحلیل درستی نیست. رتبه‌های اول کنکور به عملکرد مدارس و مدیران آموزش و پرورش ارتباطی ندارد بلکه به استعداد شخصی و تلاش خود دانش‌آموزان مربوط است. برای نمونه، بیش از 20 سال است که میانگین رتبه قبولی‌های استان یزد در کنکور بالاتر و در جایگاه اول است اما امسال دو دانش‌آموز در نفرات برتر داشت.

حسینی ادامه داد: اگر بخواهیم عملکرد مناطق را بررسی کنیم باید به میانگین قبولی در کنکور توجه کنیم، هرچند همین شاخص هم شاخص جدی و واقعی برای سنجش عملکرد تحصیلی مدارس نیست.

او گفت: طرح مدارس، مناطق، استان‌ها و دانش‌آموزان لازم‌التوجه را با توزیع ترجیحی بودجه در دستور کار داریم. به عنوان مثال بودجه دانش‌آموزان عشایری سه برابر دانش‌آموزان عادی است و باید مناطق لازم‌التوجه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند. همچین امکان دسترسی به بسترهای دیجیتالی آموزش باید فراهم شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: با وزیر ارتباطات تفاهم‌نامه‌ای در راستای هوشمندسازی مدارس به‌ویژه در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت منعقد کردیم که می‌تواند در جهت عدالت آموزشی به ما کمک کند.

او اضافه کرد: در مناطق شهری به ازای هر 100 دانش‌آموز، ۷ کامپیوتر و در مناطق نابرخوردار نیم کامپیوتر وجود دارد. اخیرا کمیته‌ای برای شناسایی محروم‌ترین مناطق و کمک به آن‌ها تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار