سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد:

فعالیت 20 پایگاه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ها در استان

بوشهر(پانا)_ سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از فعالیت 20 پایگاه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ها در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۶۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 20 پایگاه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ها در استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، غلامحسین حسینی با بیان اینکه 20 پایگاه انتخاب رشته فعال آموزش و پرورش در استان کار انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داوطلبان را برعهده دارند اظهار داشت: این تعداد پایگاه تا 25 مردادماه فعال خواهند بود تا با ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره فردی و گروهی به دانش آموزان و خانواده ها کمک کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت کار انتخاب رشته حدود 120 مشاور و عوامل اجرایی در این پایگاه ها فعالیت دارند و اولویت استقرار این پایگاه ها در مراکز و هسته های مشاوره آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق بوده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان از تخفیف 50 درصدی پایگاه های انتخاب رشته ویژه فرزندان فرهنگیان خبر داد و گفت: در همین راستا فرزندان خانواده های ایثارگر و دانش آموزان مناطق محروم نیز مورد حمایت آموزش و پرورش قرار می گیرند.

حسینی با اشاره به رسالت مهم مشاوران در مدارس و اهمیت این حرفه تخصصی برای راهنمایی و هدایت دانش آموزان یادآور شد: انتخاب رشته دانشگاهی به منزله انتخاب رشته شغلی و تعیین مسیر زندگی است و همکاران مشاور در پایگاه های آموزش و پرورش کمک خوبی خواهند بود.

وی ادامه داد: دانش آموزان، رشته های تحصیلی و دانشگاه های خود را بر اساس علاقه و رتبه علمی کسب شده و همچنین توانمندی های خود اولویت بندی کنند و خانواده ها هم سعی در توجه به علاقه مندی فرزند خود داشته باشند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان توجه به زمان در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته را مهم دانست و خاطرنشان کرد: داوطلبان برای روند انتخاب رشته خود برنامه ریزی داشته باشند و مشاوره برای انتخاب رشته خود را به روز آخر موکول نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار