در پرمخاطب‌ترین دستگاه کشور هر فعالیتی در زمینه قرآنی، جریانی در سایر دستگاه‌ها ایجاد می‌کند

مشهد (پانا)- دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآن کشور در اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت نماز دانش آموزان دختر سراسر کشور اظهار کرد: پرمخاطب‌ترین دستگاه کشور وزارت آموزش‌ و پرورش است و اگر هر فعالیتی در زمینه قرآن در این دستگاه انجام گیرد باعث می‌شود تا در دستگاه‌های دیگر نیز جریانی صورت بگیرد.

کد مطلب: ۹۴۵۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
در پرمخاطب‌ترین دستگاه کشور هر فعالیتی در زمینه قرآنی، جریانی در سایر دستگاه‌ها ایجاد می‌کند

حمید محمدی با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند وزارت آموزش ‌و پرورش در زمینه فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: زمانی که صحبت از صفت رحمانیت خداوند می‌شود یعنی رحمت واسعه الهی مدنظر است وکسانی که در مسیر فعالیت قرآنی قرار می گیرند از رحمانیت خدا بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: به نظر بنده معلمی شغل خود خدا است و اگر پیامبران هم‌شغل خدا را دارند چون جانشین خداوند در زمین هستند.

محمدی گفت: انسان پس از آمدن بر روی زمین، دچار فراموشی ونسیان می‌شود و این آموزه‌های قرآنی در قالب ارسال کتب و پیامبران به آن‌ها یادآوری می‌شود چراکه مهم‌ترین صفت قرآن کریم ذکر است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآن در کشور خاطرنشان کرد: پرمخاطب‌ترین دستگاه کشور وزارتآموزش ‌و پرورش است و اگر هر فعالیتی در زمینه قرآن در این دستگاه انجام گیرد باعث می‌شود تا در دستگاه‌های دیگر نیز جریانی صورت بگیردچراکه پاشنه آشیل کشور وزارت آموزش ‌و پرورش است.

محمدی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری برای تربیت ٢٠میلیون حافظ قرآن کریم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از آموزش ‌و پرورش خواستند تا به‌طورجدی اقدامات و فعالیت در این عرصه داشته باشد و خوشبختانه آموزش‌ و پرورش با تمام توان در این عرصه حضور پیداکرده است.

وی تصریح کرد: از سال١٣٩٧ سه سند مهم؛ آموزش عمومی قرآنی، آموزش عالی قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی تدوین‌شده است که دو چشم‌انداز برای سال ١۴٠۴دارد و باید حداقل ۵٠ درصد نوجوانان و ٣٠ درصد جوانان و بزرگ‌سالان با سه هدف معرفت قرآنی، ایمان قرآنی و رفتار قرآنی تربیت‌ شده باشند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآن کشور با قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های قرآنی آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: روند فعالیت‌های قرآنی به‌سرعت بخشی و حمایت بیشتر نیاز دارد.

محمدی در پایان تأکید کرد: باید بدانیم که در مسابقات قرآنی کسب رتبه و رتبه‌بندی‌ها مهم نیست بلکه به همان مقدار که توانستیم قرآن را بخوانیم و به آن عمل کنیم بسیار ارزشمند است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار