کمرئی‌ تشریح کرد: اهداف آموزش‌های مهارتی در 3 دوره ابتدایی و موسطه اول و دوم

ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: کیفیت بخشی به آموزش متوسطه و توسعه شایستگی های مدیران و معلمان جزو سیاست های محوری دولت در سال تحصیلی آینده است.

کد مطلب: ۹۴۴۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کمرئی‌ تشریح کرد: اهداف آموزش‌های مهارتی در 3 دوره ابتدایی و موسطه اول و دوم

علیرضا کمرئی در حاشیه همایش معاونان اموزش متوسطه کشور در ارومیه با حضور در استدیو الفبای این استان افزود: در سال تحصیلی آینده آموزش متوسطه در کشور شاهد تغییراتی در جهت‌گیری‌ها و در التزام‌بخشی به برنامه های حوزه معاونت متوسطه خواهد بود.

وی بیان کرد: در آموزش و پرورش آنچه در حالت اجرایی و عملیاتی شدن است آموزه‌ها و مضامین مربوط به سند تحول و برنامه‌های برآمده از آن است و جهت گیری‌های آموزش متوسطه بر همین اساس است.

وی خاطر نشان کرد: اما این رخدادها در واحد آموزشی از طریق برنامه تعالی در مدارس متوسطه جاری می‌شود و برنامه تعالی به عنوان یک سیستم توسعه مدیریت آموزشی است.

وی اضافه کرد: ورودی‌های این سیستم می‌تواند هم اسناد تحولی نظام آموزشی باشد وهم به طور ویژه می‌تواند برنامه‌هایی باشد که از سند تحول، برنامه درس ملی، آموزش‌های مهارتی و هم در جریان فعل و انفعلاتی که در مدرسه اتفاق می‌افتد پردازش پیدا کند و در نهایت تبدیل به نتایج و خروجی‌های سیستم آموزشی شود.

کمرئی اظهار کرد: این معاونت در تنظیم برنامه‌های خود کیفیت‌بخشی را به عنوان یک هدف قانونی دنبال می‌کند و کیفیت یک دغدغه اصلی ما در تمام برنامه‌هاست. بدون کیفیت هیچ اتفاقی در جامعه رخ نمی‌دهد و باید دنبال نتایج موثر تر در جامعه از این طریق در جریان آموزش و فرایند یادگیری بود.

وی اضافه کرد: توسعه شایستگی مدیران و معلمان برنامه دیگر در حال پیگیری در این معاونت است و سعی می‌شود تا گروه‌های آموزشی بتوانند به عنوان مرجع تخصصی راهبری توسعه معلمان را عهده‌دار شوند و دفاتر آموزش متوسطه در حال گفت‌و‌گو برای هموارسازی این راه هستند.

وی افزود: در زمینه آموزش‌های مهارتی که به عنوان رویکرد کلیدی نظام آموزشی است همه دغدغه داشتن برنامه‌های هدفمند و متنوع هستند

کمرئی بیان کرد: برنامه‌های این بخش نیز در سه جریان کلی طبقه‌بندی می‌شود و در حوزه آموزش ابتدایی و متوسطه اول حوزه ساحت تربیت اقتصادی دانش آموزان پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: در جریان این روند دانش‌آموزان ضمن برنامه درس ملی با صرفه‌جویی، قناعت، ارزش کار آشنا می‌شوند و نگرش دانش‌آموزان به مهارت‌آموزی و کار و تولید توقیت می‌شود

وی گفت: در حوزه متوسطه دوم در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش‌ها دنبال مهارت‌هایی هستیم که آنان را با نظام اقتصادی و اشغال پیوند دهد و آموزش‌ها متناسب با حوزه اشتغال توسعه‌یافته و کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه ای به طوری باشد که شایستگی های اشتغال را در بین همه دانش آموزان تقویت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار