برگزاری جشن ازدواج چهل زوج جوان در پاکدشت

پانا(پاکدشت)- رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پاکدشت از برگزاری مراسم ازدواج چهل زوج جوان در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۳۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن ازدواج چهل زوج جوان در پاکدشت

حسین طالقانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پاکدشت درباره برگزاری مراسم جشن ازدواج چهل زوج در شهرستان پاکدشت اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان مراسم جشن چهل زوج جوان در پاکدشت برگزار می‌شود.

اوافزایش تسهیلات ازدواج و وام را یکی از راههای ازدواج آسان در جامعه ذکر کرد و افزود: فراهم کردن امکانات برای خانه دار شدن جوانان و زوجهای جوان، کاهش توقعات، ارتقای سطح فرهنگ جامعه، آموزش به خانواده‌ها برای سخت نگرفتن در ابتدای زندگی جوانان، پرهیز از تجملات و گرفتن مراسم ساده و پرهیز از چشم وهم چشمی در این زمینه بسیار مؤثر است.

او بیان داشت:اگر به اصول اساسی دین مبین اسلامی نیز که همه ما ایرانیان آن را الگوی خود می‌دانیم، مراجعه کنیم در بندبند این آموزه‌های الهی و قرآنی بر ضرورت آسان گرفته شدن ازدواج جوانان و کمک به نسل جوان برای آغاز زندگی مشترک کم دغدغه تأکید صورت گرفته و این در حالی‌است که شرایط اقتصادی امروز اجتماع، ضرورت پرداخت به این حوزه را جدی‌تر کرده است.

طالقانی در ادامه درباره نحوه انتخاب این زوج‌ها بیان داشت: اولویت انتخاب با کسانی است که عقد کرده و مهریه آن‌ها کم بوده یا دارای مدارج عالیه هستند و میانگین سنی پایین دارند یکی دیگر از شرایط حائز اهمیت می‌باشد و این عزیزان توسط نهادهای حمایتی معرفی می شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پاکدشت ازدواج مهم‌ترین نیاز نسل جوان دانست افزود: یکی از اهداف اجرای این مراسم فرهنگ‌سازی ازدواج آسان بوده خانواده‌ها با سخت‌گیری‌های خود نباید برای جوانان مانع‌تراشی کرده بلکه کمک کنند تا جوانان راحت ازدواج کنن و البته مرکز مشاوره پیش از ازدواج نیز در پایگاه های این شهرستان فعال هستند و راهنمای زوج‌های جوان می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار