در گفت‌وگو با پانا

بهروز عطایی: نقش کولاکوویچ در قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران مهم بود

با محاسبات، انتخاب کردیم که با چه تیم‌هایی بازی کنیم

تهران (پانا) – سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران که چند روز پیش شاگردانش در مسابقات جهانی قهرمان شدند، کسب این عنوان تاریخی را حاصل برنامه‌های محاسبه شده کادر فنی و کمک ایگور کولاکوویچ دانست.

کد مطلب: ۹۴۳۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بهروز عطایی: نقش کولاکوویچ در قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران مهم بود

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران پس از قهرمانی شاگردانش در جهان در گفت‌وگو با پانا درباره تاریخ‌سازی شاگردانش گفت: خیلی خوشحالم که این اتفاق برای تیم جوانان ما افتاد، ما در مسابقاتی توانستیم روی سکو برویم که همه مدعی بودند و ایران هم در گروه سختی قرار داشت. خوشبختانه تیم با تلاش بازیکنان توانست به این عنوان ارزشمند برسد.

وی ادامه داد: مسابقات جهانی جوانان بعد از بزرگسالان در بالاترین سطح قرار دارد و با هیچ رده‌ای قابل مقایسه نیست. تیم ما هم در تمام ادوار این رقابت‌ها یک سومی و چند مقام پنجمی داشت و هیچ‌گاه نتوانسته بود به جایگاه بهتری برسد؛ آن هم در حالی که چند قهرمانی، نایب قهرمانی و مدال دیگر در نوجوانان داشتیم. بنابراین اصلاً این‌طور نیست که اگر تیمی در رده نوجوانان موفق بود، در جوانان هم حتماً همین وضع را دارد.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران افزود: تیم ملی نوجوانان در سال ‌2001 در جهان روی سکو رفت اما در 2003 جوانان با اینکه در تهران میزبان بودیم، به جایگاهی بهتر از ششمی نرسیدیم. این ناکامی در در سال 2007 هم تکرار شد، تیم نوجوانان در جهان قهرمان شد اما جوانان در سال 2009 نتوانست روی سکو برود. از بین بردن این فاصله به خیلی مسائل برمی‌گردد، باید ذهن بازیکن آماده شود و در بحث تاکتیک نقاط ضعف برطرف شود. در نوجوانان ما تمرکز اصلی‌مان روی تکنیک‌های فردی است که البته درست است اما در جوانان باید بیش از هر چیز روی تاکتیک کار کنیم.

عطایی به تعامل و همکاری با کولاکوویچ اشاره کرد و گفت: من بعد از کسب قهرمانی جهان در اولین واکنش از کولاکوویچ تشکر کردم چرا که معتقدم کار کولاکوویچ واقعاً مهم بود. او همکاری خوبی با ما داشت و ریسک بزرگی کرد که لیبروی اول و پشت خط زن دوم تیمش را در فاصله اندکی تا انتخابی المپیک در اختیار ما قرار داد. هر لحظه ممکن بود این دو بازیکن در آستانه این تورنمنت مهم مصدوم شوند. از طرف دیگر او خیلی زود شریفی و اسفندیار و فلاحت‌خواه را به تیم ما داد تا با تیم تمرین کنند و هماهنگ شوند.

وی درباره دو شکست ایران در مرحله گروهی این مسابقات گفت: ما دوره گذشته با همین دو باخت پنجم شدیم اما حالا قهرمان شده‌ایم. در دوره گذشته ما این پختگی را نداشتیم و با دو باخت پنجم شدیم اما این بار با محاسبات، انتخاب کردیم که با چه تیم‌هایی بازی کنیم. به‌عنوان نمونه آرژانتین را به‌عنوان هم‌گروهی انتخاب کردیم که اگرچه قدرتمند بود اما می‌دانستیم می‌توانیم شکستش دهیم. یا اینکه ترجیح دادیم در نیمه‌نهایی با برزیل بازی کنیم تا روسیه. به عبارت دیگر قهرمانی جوانان والیبالیست ایران در جهان با حساب و کتاب بود.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان به بازی ایران و جدال این تیم با ایتالیا و کمک خولیو ولاسکو سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران به ایتالیایی‌ها اشاره کرد و در پایان گفت: ایتالیا پنجمین باری بود که به فینال می‌رسید اما هیچ‌گاه قهرمان نشده بودند و البته این بار با ولاسکو هم نتوانستند به هدفشان برسند. در تمام طول بازی، تیم ما مدام در حال تغییر تاکتیکی بود و این تغییرها را ولاسکو می‌فهمید و تلاش می‌کرد با آنها مقابله کند اما نتوانست و زور ولاسکو به بازیکنان ما که خیلی خوب برنامه‌ها را اجرا کردند نرسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار