معاون پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش: مسائل آموزش و پرورش نیازمند توجه عمیق پژوهشی است

ذوعلم: هر استان باید برای خود برنامه‌ریزی دقیقی ارائه کند.

زاهدان (پانا)_ به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی رسیدگی به مسائل آموزش و پرورش به توجه عمیق و پژوهشی ویژه نیاز دارد.

کد مطلب: ۹۴۳۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش: مسائل آموزش و پرورش نیازمند توجه عمیق پژوهشی است

علی ذوعلم دقایقی پیش در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آموزش و پرورش آن می‌توان با یک نسخه شیوه اداره کرد و به آینده و ساختارهای مدیریتی را ارتقا بخشیم.

او با اشاره به اینکه باید فرصت‌ها و تهدیدها را شناسایی برای هر واحد برای کنترل ها در کل کشور پیدا کرد عنوان داشت: گام دوم تعالی و پیشرفت و آموزش و پرورش می توانند از سوی خودِ استانها اتفاق بیفتد و باید اتاق فکری نخبگان و اندیشمندان و تحلیلگران استانی برای حل مشکلات آموزش و پرورش تشکیل و مسائل و مشکلات حل شوند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تاکید کرد باید همه بخش‌های کشور سایت آموزشی را بر عهده داشته باشند زیرا مسئله آموزشی کشور امری مهم در دستگاه تعلیم و تربیت است.

ذوعلم وی با اشاره به اینکه تسهیلگری و زمینه سازی نیاز امروز مدارس ما است بیان داشت:به تعبیر رهبر انقلاب باید آتش به اختیار و نگاه متعهدانه خودمان را به مدارس انتقال دهیم.

او در پایان گفت: یکی از زیرنظام های سند تحول بنیادین مدیریت و برنامه‌ریزی است و باید به درستی تمام مراحل آن علاوه بر نامه ملی درسی اجرا شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان داشت مدرسه باید پژوهش محور باشد و مدیران مدارس باید پژوهش محور را اولویت برنامه های خود قرار دهند.

ذوعلم افزود:باید روش‌های مدیریتی را اصلاح کرد و مدرسه پژوهش محور را باور و در عمل آن را اجرایی کنیم.

او به عنوان داشت: باید فاصله بین برنامه‌ها و اجرا کم کنیم و توفیق ایجاد تفکر و انگیزه میان دانش آموزان به منطقه اجرایی را نصیب آنها کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه باید تمام عوامل موثر در ارتقای تربیت دانش آموزان تلاش کنند اظهار کرد: باید پژوهش را با مسئولیت پذیر در یک قالب دانست و آن را به معنای فعالیت واقعیت بنان برای حل یک مسئله باور کرد.

او با بیان اینکه باید روشی را انتخاب و فرایندی را پیش‌بینی کنیم که نتیجه پژوهش در آن قابل استفاده باشد ابراز کرد: دنبال مسائل اصلی باشیم تا بتوانیم پژوهش‌ها را حل و آنها را در حد اعلا انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار