رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان در گفت و گو با پانا

بازسازی مناطق زلزله زده سرعت می گیرد

اهواز (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان با اشاره به برگزاری سومین نشست شورا برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری گفت : این نشست با محوریت موضوع توسعه معیشت پایدار روستایی و جذب اعتبارات استانی در خصوص حوادث غیرمترقبه سال جاری برگزار شد .

کد مطلب: ۹۴۲۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
بازسازی مناطق زلزله زده سرعت می گیرد

امیدحاجتی درگفت و گوی اختصاصی با پانا با بیان اینکه موضوع اول مطرح شده در این جلسه ؛ موضوع بسیار مهمی بود گفت: تهیه و تنظیم سند توسعه معیشت پایداری روستایی و عشایری استان بیش از یک سال ونیم به تنظیم و طراحی این موضوع خودش اختصاص یافته بود.

او با عنوان اینکه این طرح به تفکیک دهستان ها تنظیم شد و در کارگروه روستایی _ عشایری بررسی های کارشناسی در خصوص آن صورت گرفته شد ؛ افزود : امروز در شورای توسعه برنامه ریزی نهایی شد و بعد از این تمام رده های استانداری در استان معاونین زیربط استاندار محترم ، فرمانداران،بخشداران و حتی دهیاران ؛ باید به عنوان سندی اساسی در ریزی ها مورد توجه قرار دهند.

حاجتی با تاکید بر اینکه که به همه ی دستگاه های اجرایی تکلیف خواهد شد تا موانع زیر ساختی و سرمایه گزاری رو در راستای اجرای این سند را بررسی کنند ؛ ادامه داد : موضوع دیگری که مطرح شد گزارشی بود که در ارتباط با مشکلات محوطه تاریخی جغازنبیل ارائه شد و قرار بر این شد که حمایتی که از طرف کل استان انجام میدهد در قالب یک طرح حفاظت اضطراری از محوطه تاریخی برای این مجموعه داشته باشیم .

او از تکلیف دستگاه های إجرائی استان مبنی بر رعایت محدوده و حریم قانونی مصوب جغازنبیل خبر داد ؛ تصریح کرد : دستگاه های اجرای استان مکلف شدند در برنامه ریزی ها و عملیات خود ؛ این هیچگونه تعرضی به این محدوده ها نداشته باشند ، محدوده های مصوب و از ظرفیت روستایی هدف گردشگری که در جوار این منطقه باستانی قرار گرفته است ؛ برای توسعه ی بخش گردشگری در این منطقه و همچنین ظرفیت مشارکت عمومی خصوصی و جذب سرمایه گزار برای ارائه خدمات در این منطقه به گردشگران مورد تاکید قرار گرفت .


رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ؛ بررسی هجده طرح سرمایه گزاری در استان از دیگر مباحث مطرح شده در این طرح دانست و ادامه داد : موضوع اختصاص زمین به طرح های کلان مطرح شد و به تایید اعضای محترم رسید که بخش های کشاوزی وصنعت و مجموعه سازمان راه و ترابری ١٣ پروژه در استان ودر نهایت هم در راستای استفاده بهینه از اموال دولت یکی از پروژه هایی که در سال های گذشته ایجاد واحداث شده بود ولی متاسفانه به جهت اینکه از مکان یابی مناسبی برخورادر نبود مورد چاره جویی و رفع موانع اجرا قرار گرفت .

این مقام مسئول با اشاره به لزوم اطلاع رسانی در ارتباط با زلزله مسجد سلیمان ؛ و جلسه مورد نظر در استانداری با حضور هیاتی ازشهرستان مسجد سلیمان وحضور وزیر نفت و رئیس بنیاد مسکن کشور معاون اقای دکتر نوبخت ؛ ادامه داد: در آن جلسه قرار شد در جهت سرعت بخشیدن به بحث بازسازی خسارات ناشئ از زلزله مسجد سلیمان خسارات مربوط به أماکن مسکونی با سرعت بیشتر انجام و پرداخت.

اوبا اشاره به ارسال این موضوغ به هیات دولت جهت تصویب عنوان کرد: طبق این پیشنویس و طبق دستورالعمل بخشی از کمک ها از سوی دولت و به صورت بلا عوض کمک خواهد کرد ودر یک بخش نیز تسهیلات داده خواهد شد وسیمان رایگان ارائه خواهد شد که انشالله با سرعت انجام خواهد شد .


حاجتی حضور همه ارگان ها جهت بازسازی مناطق زلزله زده را خواستار شد و گفت : قطعه زمینی به صورت معوض از ارتش جمهوری اسلامی گرفته شد و زیر ساخت های مورد نیاز هم توسط سازمان بودجه تامین و به استان ابلاغ خواهد شد که شاهد سرعت گرفتن بازسازی و تعمیر اماکن مسکونی زلزله زده در شهرستان مسجد سلیمان باشیم همچین اصلاح زیرساخت ها در حال نهایی شدن هست زیر ساخت های خسارت دیده از زلزله مسجد سلیمان با سازمان مدیریت بحران کشور که در اسروع وقت این مورد هم پیش نویس مصوبات دولت تنظیم خواهد شد و با حمایتی که سازمان بودجه کشور انجام می دهد اختصاص اعتبار مورد نیاز برای آن صورت خواهد گرفت .

اودر پاسخ به این پرسش پانا در زمینه میزان بودجه ریزی در استان خوزستان به دلیل کثرت وقوع حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل وزلزله و .. تصریح کرد : سال های اخیر استان خوزستان کانون حوادث مختلف غیر مترقبه بوده است که با توجه به همین موضوع ما هم از ظرفیت قانونی که در قانون بودجه هست بویژه ماده ۱۲ که پیش بینی شده است از محل سرجمع بودجه اختصاص داده می شد و دولت محترم همواره این حمایت ها را داشت .

او در این زمینه توضیح داد : مثلا در بحث سیل منابع بسیار خوبی هم برای زیر ساخت ها و هم برای پرداخت بلا عوض سیل زدگان استان اختصاص داده شد که اقدامات مربوطه در کمیته استانی در حال اجرا شدن است و علاوه بر این ما برای یک سری اقداماتی که شاید به دلیل طولانی شدن روند تصویب و تخصیص در استان آن اقدامات فوری و ضربتی را انجام بدهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به بحران هجوم ملخ های مهاجر اشاره و اظهار کرد : در موضوع مهار کردن این ملخ های مهاجم ما هیچ خسارتی در استان خوزستان در ازین بابت دریافت نکردیم ، در صورتی که خیلی از استان ها پیگیر این بودندکه این اعتبار را چگونه تامین بکنند یا چگونه از سطح ملی پیگیری بکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار