نماینده دانشگاه شهید رجایی مطرح کرد: لزوم توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه

تهران (پانا) - نماینده دانشگاه شهید رجایی در نشست تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد توسعه تحصیلات تکمیلی و توجه بیشتر به امور رفاهی و سراهای آموزشی و فرهنگی از جمله مطالبات این دانشگاه است.

کد مطلب: ۹۴۲۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
نماینده دانشگاه شهید رجایی مطرح کرد: لزوم توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی  در دانشگاه

فرشید طهماسبی، نماینده دانشگاه شهیدرجایی در این نشست گفت: «مقام معظم رهبری همواره بر تقویت دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان تاکید دارند. تحول در آموزش و پرورش از طریق توجه به مراکز تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد. در سال‌های اخیر این دو نظام تربیتی کشور خدمات مفیدی به آموزش و پرورش ارائه کرده‌اند و حتی در کشور و حتی در مواقعی در جهان اساتید این دو دانشگاه خوب درخشیده‌اند.»

او به برخی از اقدامات این دو دانشگاه در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: «تدوین سند راهبردی مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در حال اجرا است دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را تنها متولی تربیت دبیر فنی می‌داند. بازنگری در محتوای دروس تربیت معلم در هر دو دانشگاه و توجه به نیازهای آموزش و پرورش، کمک به ارتقای سطح سلامت روان دانشجومعلمان با برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله این اقدامات بوده است.»

طهماسبی در ادامه افزود: «این دانشگاه‌ها اما مطالباتی هم دارند، ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی برای افزایش دانش اساتید، توجه بیشتر به امور رفاهی و سراهای آموزشی و فرهنگی، ضرورت واگذاری همه امور پژوهشی آموزش و پرورش به این دو دانشگاه برای ارتقای اهداف تربیتی، ضرورت بازنگری در جذب و ارتقای دانشجومعلمان و تسهیل ادامه تحصیل فرهنگیان برخی از این مطالبات است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار