استقلال به یک قدمی فاجعه بزرگ آسیایی رسید

تهران (پانا) - باشگاه استقلال به عنوان یکی از بزرگترین باشگاههای بدهکار فوتبال ایران با یک چالش بزرگ مواجه شده است: احتمال حذف از لیگ قهرمانان!

کد مطلب: ۹۴۲۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
استقلال به یک قدمی فاجعه بزرگ آسیایی رسید

به گزارش فوتبالی، این اولین باری نیست که لیگ قهرمانان تبدیل به بحرانی برای آبی‌ها شده است. این تیم که یکبار به خاطر تاخیر در فرستادن مدارکش، حضور در این رقابتها را از دست داد، دو فصل قبل هم از لیگ قهرمانان حذف شده بود که پیگیری وزارت ورزش و البته مدیران استقلال جلوی این اتفاق را گرفت.

داستان از توئیت مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش در تاریخ 26 اسفند 96 شروع شد. او در صفحه توئیتر خودش نوشته بود:" با پیگیری زیاد اجازه ندادیم استقلال را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کنند، الان راحت‌تر می‌توانم برایتان بگویم کنفدراسیون فوتبال آسیا تقریبا کار استقلال را تمام کرده بود و بعد از اطلاع از این موضوع بدون حاشیه و هیاهو از تمام توان خودمان، دولت و وزارت خارجه استفاده کردیم تا سهمیه استقلال حفظ شود" در آن مقطع یعنی دو سال پیش که خبر حذف استقلال توسط سایت برنامه نود رسانه ای شده بود، فدراسیون فوتبال وقت و سازمان لیگ و به خصوص سهیل مهدی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال این خبر را با قدرت تکذیب کردند و اما سردبیر سابق سایت برنامه نود حاضر به حذف خبرش از سایت نشد. در هر حال در خبر آمده بود که استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است.

وزیر ورزش پس از این ماجرا سفری مخفیانه به مالزی و مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت و در ملاقات با رئیس AFC او را راضی کند که مجوز حرفه ای را برای استقلال صادر کند. این خبر هم توسط سایت برنامه نود رسانه ای شد اما باز هم وزارت وقت سعی در تکذیب داشتند. ظاهرا ماجرا فراتر از تعاملات رئیس فدراسیون فوتبال با شیخ سلمان بود. اصلی ترین دلیلی که مانع صدور این مجوز می‌شد، بدهی استقلال به طلبکارانش بود و سلطانی فر به AFC تضمین می‌دهد که این مطالبات در اسرع وقت پرداخت خواهد شد. وزیر ورزش تا حل شدن موضوع نمی خواست مذاکراتش رسانه ای شود.

وزیر یک فصل مهلت می گیرد تا استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشود و در فصل بعد یعنی مرداد 97 استقلال با همه طلبکارانش تسویه کرده باشد. اما این اتفاق نیفتاد.مرداد ماه سال گذشته دوباره بحث حذف استقلال به میان می آید چرا که آبی‌ها کماکان نتوانسته بودند تمام بدهی‌هایشان را صاف کنند و همین موضوع باعث شده بود که AFC به دنبال جلوگیری از حضور استقلال در لیگ قهرمانان باشد که این بار سفر فتحی و خطیر به مالزی و رایزنی آنها با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث می شود که دوباره مجوز برای استقلال صادر شود. البته این مجوز، مشروط بوده و آبی‌ها تعهد دادند که باید بدهی هایشان را هر چه زودتر پرداخت کنند.

در آن مقطع، کمیته ای در باشگاه استقلال تشکیل شد تا از طریق مذاکره با طلبکاران داخلی باشگاه، بخشی از بدهی های استقلال حذف شود و گویا رقمی بین 12 تا 15 میلیارد تومان( این تفاوت 3 میلیاردی به خاطر دو روایت متفاوت از رقم بدهی است) از بدهی های باشگاه صاف می شود. این کمیته شامل امیرحسین فتحی، علی خطیر، دکتر نوروزی و چند پیشکسوت و چند عضوهیات مدیره باشگاه استقلال بود که بازیکنان طلبکار را راضی می کردند و از آنها رضایت می گرفتند. این طلبکاران شامل مربی ها هم می شد. مدیران وقت توانستند طلبکاران را راضی کنند و در نهایت استقلال توانست تضمین بدهد که بدهی هایش را پرداخت می کند اما این مجوز برای یک فصل صادر شد.

اگر چه مدیرعامل باشگاه استقلال در مصاحبه ای به تاریخ 10 شهریور 97 اعلام کرد که این باشگاه موفق شد تمامی پرونده های خود در این کنفدراسیون را حل و فصل کند اما استقلال هنوز به یکسری افراد بدهی د دارد و همین مساله باعث شده که حضور استقلال در رقابتهای فصل جدید لیگ قهرمانان هم قطعی نباشد. البته این بار نه خبری از علی خطیر در استقلال هست و نه اینکه وزیر ورزش بعید است دوباره برای حل مشکل استقلال پیش قدم شود و به مالزی برود و باید دید تیم مدیریتی استقلال چگونه این مشکل بزرگ را حل خواهد کرد؟ مشکلی که بعد از حل پرونده پروپیچ، حالا بزرگترین چالش امیر فتحی و همکارانش محسوب می شود. استقلال امسال هم باید مجوز حرفه ای بگیرد و باید دید در این کار موفق خواهد بود یا اینکه این تیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف می شود!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار