معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

تامین ارز ارتباط مستقیمی با تنظیم كالای اساسی دارد/ موفقیت دولت در تنظیم بازار سال 91

خبرگزاری پانا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه تامین ارز ارتباط مستقیمی با تنظیم كالای اساسی دارد، گفت: به دلیل ضریب وابستگی بالای كالاهای اساسی و ضروری (سبد مصرفی خانوار ) به واردات هرگونه بروز مشكل در تامین ارز كالاهای مذكور و یا تغییر نرخ پایه ارز یا سایر نرخ ها تاثیر مستقیمی بر مقادیر تامین كالای اساسی و نرخ آنها خواهد داشت .

کد مطلب: ۹۳۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حسن رامرد در حاشیه كارگروه تنظیم بازار در پاسخ به پرسشی درباره تامین ارز كالاهای اساسی اظهار كرد: بازار یك موجود زنده است و باید هر اقدامی دراین حوزه به موقع صورت گیرد كه از آن جمله موضوع تامین ارز كالاهای اساسی می باشد .
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح كرد: تنظیم بازار و تولید آنچنان به موضوع ارز، قیمت و فراوانی آن حساس است كه به هیچ عنوان نمی توان از آن غفلت كرد.
وی همچنین درباره تامین ارز مورد نیاز كالاهای اساسی در سال 91 توضیح داد: دراین سال كه در واقع سال سختی برای اقتصاد ایران بود ، مشكلات عدیده ای در تامین نقل و انتقال ارز ناشی از تحریم های بین المللی بوجود آمد كه منجر به كاهش عملكرد بخش خصوصی در تامین كالای اساسی كشور شد ، اما از دیگر سو حضور موثر دولت در قالب 2 شركت بازرگانی دولتی ایران و شركت پشتیبانی امور دام ، موجب گردید تا روند تامین و توزیع كالای اساسی با موفقیت پیگیری شود.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: دولت درسال گذشته با مدیریت منسجم ، اهداف دشمن در قالب تحریم های بین المللی را ناكارآمد كرد و در كنار آن با تنظیم بازار موثر كالاهای اساسی از طریق عرضه ذخایر كشور و ارایه نرخ متعارف مانع از بروز هر گونه كمبود شد .
وی با تاكید براینكه هم اكنون كشور از نظر ذخایر كالاهای اساسی در شرایط خوبی قرار دارد ، ابراز امیدواری كرد امسال با تلاش مسئولان ذیربط ارز مرجع مورد نیاز كالاهای اساسی تامین شده و بازار با مشكلی مواجه نشود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار