سیاست های جنگ طلبانه ترامپ در خلیج فارس قیمت نفت را افزایش داد

تهران (پانا) - به دنبال ادعای اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد منهدم کردن یک پهپاد ایرانی و افزایش تنش در پنجمین مسیر تامین نیاز نفتی جهان، امروز (جمعه) قیمت نفت خام افزایش یافت.

کد مطلب: ۹۳۰۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
سیاست های جنگ طلبانه ترامپ در خلیج فارس قیمت نفت را افزایش داد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، یک روز پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مدعی انهدام یک پهپاد ایرانی در آب های خلیج فارس شد، قیمت حامل های انرژی افزایش یافت و هم اکنون شاخص نفت آمریکا با افزایش ۱.۴ درصدی یا ۷۷ سنتی به مبلغ ۵۶.۰۷ دلار در هر بشکه معامله می شود.

قیمت نفت برنت نیز با افزایش ۱.۰۷ درصدی یا ۱.۰۳ دلار در هر بشکه به ۶۲.۹۶ دلار رسیده است.

به گفته تحلیلگران اقتصادی افزایش تنش‌ها در خلیج فارس به دنبال شایعاتی درباره گم شدن یک نفتکش و انهدام یک پهپاد ایرانی نیز در افزایش قیمت‌ها تاثیر گذار بوده است.

حدود ۲۰ درصد از تامین نیاز نفتی جهان از خلیج فارس عبور می کند، بنابراین سرمایه گذاران از احتمال وقوع اختلال در روند جابه جایی نفتکش ها در این منطقه نگران هستند.

آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد که یک فروند کشتی نیروی دریایی این کشور، یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز سرنگون کرده است.

مقام های ایران خبر سرنگونی پهپاد را تکذیب کردند. سید «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این ادعا گفت: ما پهپادی را از دست نداده‌ایم.

سرتیپ پاسدار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز با رد ادعای آمریکا اعلام کرد: تمام پهپادهای ما سالم هستند.

همچنین روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با مضحک خواندن عملیات مورد ادعای آمریکایی‌ها در سرنگون کردن پهپاد ایرانی در تنگه هرمز، بیان کرد: به زودی تصاویر ضبط شده توسط پهپاد نیروی هوافضای سپاه از ناوچه آمریکایی ها را منتشر می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار