در گفتگو با CNN؛

ظریف: ترامپ نامه‌ای به رهبر ایران نداد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعمال محدودیت های شدید آمریکا برای کارکنان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد را غیر انسانی دانست.

کد مطلب: ۹۲۹۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: ترامپ نامه‌ای به رهبر ایران نداد

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف که برای شرکت در نشست شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، روز چهارشنبه در گفت وگو با فرید زکریا مجری شبکه خبری سی ان ان این مطلب را درباره جدیدترین اقدام خصمانه آمریکا علیه مردم ایران، مطرح کرد.

بر اساس این تصمیم، کارکنان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد و خانواده های درجه یک آنها مشمول محدودیت های ترددی خواهند شد. اگرچه اعمال محدودیت برای دیپلمات های ایرانی مساله جدیدی نیست و تاکنون تنها امکان تردد در محدوده ۲۵ مایلی از مرکز منهتن نیویورک را داشته اند اما این اقدام، باعث می شود که تردد آنها به حدود ۵ مایل کاهش یابد.

با ورود وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به نیویورک، مایک پمپئو همتای آمریکایی وی در یک گفت وگوی رسانه ای اعلام کرد محدودیت های ترددی شدیدی برای وزیر امور خارجه ایران اعمال شده است.

ظریف در بخش دیگری از این گفت وگو درباره ادعای آمریکایی ها برای ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اظهار کرد: ترامپ نامه ای به رهبر ایران نداد بلکه نخست وزیر ژاپن پیامی شفاهی آورد که نکته تازه ای نداشت.

وی درباره برنامه موشکی ایران هم گفت: توانمندی موشکی ما برای بازداندگی است و نگاه ایرانیان به آن با توجه به تجربه ۸ سال جنگ تحمیلی حیثیتی و حیاتی است.

مشروح این گفت وگو روز یکشنبه پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار