مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد: 47 واحد مسکن و 68 طرح اشتغال‌زایی مددجویان در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود

یاسوج (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد، 47 واحد مسکن و 68 طرح اشتغال‌زایی مددجویان در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۹۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل بهزیستی استان  کهگیلویه و بویراحمد: 47 واحد مسکن و 68 طرح اشتغال‌زایی مددجویان در هفته بهزیستی  افتتاح می‌شود

آیت‌الله افشارمهر در این نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی، اظهار کرد: سازمان بهزیستی با دیدگاههای تخصصی در حال گذر از دولت محور به سمت جامعه محور، خرد جمعی و مهروزی با نگاه انسان دوستی و کرامت انسانی است.

او با اشاره به اینکه این سازمان دارای خدمات متنوع و متعددی است، اظهار کرد: بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد به 36 هزار نفر خدمات ارائه می‌کند که از این تعداد 7 هزار نفر در حوزه اجتماعی و زنان سرپرست خانوار و 12 هزار نفر نیز معلول هستند.

مدیرکل بهزیستی استان به عملکردها این سازمان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در حوزه پیشگیری، آگاه سازی و آموزش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و معلولیت به عنوان مهمترین اولویت کاری این سازمان است.

افشار مهر، گفت: آموزش‌های متعددی از جمله مهارت‌های زندگی، آموزش‌های قبل از ازدواج، پیشگیری از معلولیت، سبک زندگی اسلامی-سالم، مدیریت خانواده توسط نیروهای سازمان و همچنین طبق تفاهم نامه‌های انجام شده با دیگر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش‌ ارائه می‌شود.

مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امیدوارم روزی برسد که دیگر معلول شنوایی و بینایی نداشته باشیم.تصریح کرد: با خرید امکانات تخصصی توسط بهزیستی، هم در بخش دولتی و هم دربخش خصوصی با وجود نیروهای متخصص در چند سال اخیر شاهد کاهش معلولیت بینایی و شنوایی در استان بودیم.

افشار مهر با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه توانبخشی، گفت: در حال حاضر، ۱۰ مرکز شبانه روزی در حوزه‌های مختلف از جمله سالمندان، اعصاب روان و عقب ماندگان ذهنی و ۱۸ مرکز تخصصی شامل جسمی-حرکتی و آموزش زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال در استان فعالیت است که در هر دو بخش بیش از هزار نفر خدمات دریافت می‌کنند.

او به مراکز غیر دولتی و دولتی فعال در حوزه اجتماعی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 44 مرکز غیر دولتی و یک مرکز دولتی با شماره تلفن 1480 به مردم خدمات می‌دهند.

افشار مهر تامین اشتغال و مسکن جامعه هدف را از خدمات ارائه شده در حوزه معاونت مشارکت های مردمی بیان کرد و گفت: از سال ۸۹ تاکنون در بخش خانوارهای ۲ معلولی بالغ بر ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده است.

توصیه "افشار مهر" به خبرنگاران: آسیب های را که باعث تحقیر خانواده ها می شود در رسانه ها بیان نکنید

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه همه تلاشها بر این است که آسیب های اجتماعی را به حداقل برسانیم، عنوان کرد: مطرح شدن یکسری از آسیب های اجتماعی در رسانه علاوه بر اینکه مشکلی را رفع نخواهد کرد؛ بلکه باعث الگوپذیری در جامعه می شود که تبعات منفی آن کل جامعه را در بر می‌ گیرد.

افشار مهر یادآور شد: امیدواریم با دقت نظر خاص، موضوعاتی که باعث تحقیر خانواده ها و خدشه به کرامت انسانی می شود، در رسانه ها مطرح نشود.

وی با بیان اینکه انتشار اطلاعات خلاف واقع ممکن است باعث سوءاستفاده سودجویان شود، افزود: مولفه های زیادی از جمله فقرمالی و فرهنگی باعث بروز آسیب های اجتماعی می شود، لذا برای به حداقل رساندن این آسیب ها نیاز به تعامل وهمکاری همه نهادها و دستگاه های ذی‌ ربط است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار