نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روستا و عشایر در همدان گشایش یافت

همدان (پانا) - نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روستا و عشایر با حضور روستاییان و عشایر نمونه استان در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان گشایش یافت.

کد مطلب: ۹۲۹۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روستا و عشایر در همدان گشایش یافت

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم با تأکید بر این که روستا مهد تمدن است و نخستین تمدن‌ها از روستا شکل گرفته‌اند، اظهار کرد: آنچه به روستاها رونق می‌دهند، انسان‌های بزرگی هستند که در آنجا زندگی می‌کنند.

علی مرادی‌نور با بیان این که بسیاری از مفاخر و بزرگان از روستا برخاسته‌اند، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی آداب و رسوم، بازی های بومی محلی، آیین های مذهبی، پوشش های محلی، غذا های سنتی و ایجاد ارتباط شهرنشینان با روستاییان است.

او خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه زندگی عشایر در سیاه‌چادر به نمایش گذاشته شده و در بخش دیگر نیز تولیدات روستا و عشایر از جمله پخت نان، حبوبات، صنایع دستی به نمایش در آمده است.

مرادی نوری گفت: ما تلاش کردیم در این نمایشگاه به سادگی و آنگونه که شایسته است گوشه‌ای از تلاش‌های عزیزان زحمت‌کش روستا و عشایر را به نمایش بگذاریم.

نمایشگاه دستاوردهای روستا و عشایر از ۲۲ تا ۲۶ تیر ماه در مجتمع سینمایی شهید آوینی همدان آماده بازدید برای عموم علاقمندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار