نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد: خبرنگاران زمینه ساز بصیرت و اگاهی افراد جامعه اند

یزد(پانا) - آیت الله محمد رضا ناصری در دیدار با مدیران وخبرنگاران خبرگزاری های استان یزد گفت : خبرنگاران واقعی با اطلاع رسانی آگاهانه خود موجب ارتقای بصیرت وآگاهی مردم می شوند .

کد مطلب: ۹۲۸۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد: خبرنگاران زمینه ساز بصیرت و اگاهی افراد جامعه اند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با یادآوری سیاست های رسانه دردنیا گفت : برخی رسانه ها در دنیا به احزاب و گروههای خاصی وابسته اند ودرجهت منافع گروه خود فعالیت دارند و برخی دنبال شهرت خودشان هستند.

امام جمعه یزد گروه سوم رسانه ها را زمینه سازآگاهی بخش و بصیرت دهنده به مردم وجامعه خواند و افزود : این خبرنگاران علاوه بر آگاهی بخشی ، ترویج تفکر وتعقل مردم را از توطئه های مختلف دشمن مطلع می سازند .

ایشان به دسیسه های بلند مدت دشمن برای جوامع مختلف اشاره کرد و گفت : یکی از این توطئه ها برنامه ریزی برای از بین بردن عاطفه ، محبت ، اخلاق و درنهایت فروپاشی کانون خانواده هاست.

امام جمعه یزد دراین راستا تهی کردن خانواده ها ازعشق ومحبت وبعد جایگزین کردن انس با حیوانات را یادآورشد واز خبرنگاران خواست با آگاهی بخشی به جامعه برای چنین مشکلاتی نیز راهکار ارائه دهند .

نماینده ولی فقیه دربخش دیگری از سخنان خود به لزوم ارائه الگوهای مرتبط با جامعه سالم توسط صاحبان اندیشه وقلم اشاره کرد و گفت :بحمدالله این الگوها در اسلام کم نداریم ووظیفه شما خبرنگاران است که برای نشرآن تلاش کنید.

آیت الله ناصری گوش زدن کردن اشتباهات ، نواقص ، کمبودها ، نشان دادن راه رشد وکمال را از دیگر وظایف رسانه ها برشمرد و گفت : شمابه عنوان خبرنگار باید درد جامعه را درک کنید و برای درمان آن تلاش کنید.

"آیت الله محمد رضا ناصری" یکی از علل نقصان های موجود درجامعه را ناشی از سطحی نگری در آموزش ها دانست و گفت : امیدوارم با تحول بزرگ درسیستم آموزشی شاهد آموزش ها با تفکر وتعقل باشیم چون تفکر موجب تعمیق علمی و تعقل ، انتخاب بهتر را به دنبال دارد .

وی ضرورت ارتقای خودباوری و تعهد دینی در آموزش را خواستار شد و گفت :منشا عدم خودباوری آموزش های سطحی و ایمان ضعیف است است و دانش آموخته هایی برای جامعه خدمت می کنند که تعهد دینی دارند و ایمان ضعیف برخی افرادموجب بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه ماست .

امام جمعه یزد درپایان مصونیت اخلاقی ورفتاری افراد جامعه را منوط به قدرت تفکر وتعقل دانست و گفت ملتی می تواند مقاوم باشد که هر حرفی را بدون تعقل و فکر قبول نکند و جوانان ما هم باید به چنین بصیرتی برسند که هر حرفی را قبول نکنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار