رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضای پرورشی استان خبر داد:

فعالیت 25 کانون پرورشی و تربیتی در استان زنجان

زنجان (پانا) - قاسم علی قنبری رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش استان از فعالیت 25 کانون پرورشی و تربیتی در نواحی و مناطق 14 گانه آموزشی استان زنجان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۸۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 25 کانون پرورشی و تربیتی در استان زنجان

قاسم علی قنبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پایگاه‌های تابستانی فعالیت خود را در سطح نواحی آموزشی آغاز کردند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در تابستان سال‌جاری 360 پایگاه تابستانی در استان زنجان فعال شده است، عنوان کرد: از این تعداد 250 پایگاه شهری و 110 پایگاه روستایی است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده در سال‌جاری حدود 75 هزار نفر در برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش حضور یابند، افزود: همه ساله مشارکت دانش‌آموزان در این برنامه‌ها بیش از میزان پیش‌بینی می‌شود.

قنبری با بیان اینکه 25 کانون پرورشی و فرهنگی فعال در سطح استان وجود دارد، گفت: این کانون‌ها در نواحی آموزشی 14 گانه آموزشی دایر است.

رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری شعار اوقات فراغت در پایگاه‌ها «هر دانش‌آموز یک مهارت» است، گفت: این شعار با رویکرد اوقات فراغت و زمینه‌سازی برای کارآفرینی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: مهارت‌آموزی هم توسط دانش‌آموزان و هم اولیا با استقبال روبه‌رو بوده و این افراد علاقه‌مند هستند در اوقات فراغت در کنار تفریح مهارتی را بیاموزند.

قنبری با اشاره به همکاری آموزش و پرورش و اداره کل فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان عنوان کرد: دانش‌آموزان علاقه‌مند از طرف آموزش و پرورش به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه آموزش ارائه شده در کانون‌های پرورشی و تربیتی و پایگاه‌های تابستانی در استان زنجان در پنج محور انجام می‌شود، گفت: مهارت ارتباطی، هویتی، معرفتی از جمله این محورها است که شامل آشنایی با زندگی ائمه معصوم، حفظ و روخوانی قرآن و اردوهای زیارتی می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش فرهنگی، هنری و علمی دیگر محور آموزش‌های ارائه شده در کانون‌ها است، بیان کرد: برگزاری مهارت‌های زندگی نیز دیگر بخش آموزش‌ها است.

رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه طرح مزرعه تابستانی من نیز در روستاهای هدف برگزار می‌شود، بیان کرد: ورزشی و سلامت نیز دیگر محور این آموزش‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار