تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت ایجاد زنجیره تولید و پرهیز از خام فروشی

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت ایجاد زنجیره تولید محصولات کشاورزی و پرهیز از خام فروشی این محصولات تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۲۸۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت ایجاد زنجیره تولید و پرهیز از خام فروشی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی عصر امروز چهارشنبه در سفر به استان اصفهان و در حاشیه بازدید از مزرعه ۱۳۰ هکتاری گل محمدی شرکت تعاونی گلستان در شهرستان شاهین شهر و میمه با قدردانی از اقدامات این تعاونی تولید اظهار داشت: خوشبختانه با تعاون و همکاری اعضای این تعاونی بهره وری آب افزایش یافته و معیشت مردم منطقه بهبود پیدا کرده است و امیدوارم این تعاونی مظهر توسعه و اشتغال منطقه شود.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از خام فروشی به ویژه محصولات کشاورزی تصریح کرد: زنجیره تولید محصولات کشاورزی باید ایجاد و تقویت شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که بارها اعلام کرده ام زنجیره تولید محصولات کشاورزی در همه زیربخش های کشاورزی اعم از دامپروی، طیور، آبزیان، زراعت و باغبانی تغییر کاربری محسوب نمی شود، تاکید کرد: این امر تمام صنایع پیشین و پسین کشاورزی را شامل می شود.

حجتی اذعان کرد: تغییر کاربری که مقام رهبری دولت و مجلس و ما مخالف هستیم آن است که زمین های مرغوب و منحصر به فرد که امکان جایگزینی ندارد، تبدیل به ویلا شود و یا صنعتی که در زمین های سنگلاخی و نامرغوب قابل نصب و راه اندازی است در زمین های حاصلخیز کشاورزی بنا شود.

وی با اشاره به این که برای دستیابی به کشاورزی توسعه یافته و صنعتی باید این توجهات را داشته باشیم، در زمینه بهره برداری بهینه از ظرفیت های طبیعی کشور عنوان کرد: یونجه ۱۴ درصد پروتئین دارد و درصد پروتئین خارشتر ۱۰ درصد است؛ یونجه محصولی تابستانه و آب بر است در حالی که خارشتر گیاهی کم آب بر بوده و با مقداری مراقبت در همه عرصه های طبیعی قابل کشت است و می تواند در تغذیه و تعلیف دام کاربرد داشته باشد تا وابستگی در تعلیف و تغذیه دام و طیور از جمله کنجاله سویا، ذرت و جو کاهش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم حفظ مراتع و منابع طبیعی با مشارکت مردم تاکید کرد و افزود: مردم بهتر از همه از محیط زیست مراقبت می کنند.

وی با قدردانی از موافقت مقام معظم رهبری برای اختصاص منابع از صندوق توسعه ملی و حمایت های دولت و مجلس در زمینه آبخیزداری، بر ضرورت اختصاص اعتبارات استانی برای مرمت و احیای قنوات تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار