استاندار قم تاکید کرد: اهتمام آموزش و پرورش به تقویت مهارت های هنری در استان قم

قم (پانا) - استاندار قم با بیان اینکه توسعه ی متوازن کشور نیازمند کاربردی شدن دانش است بر اهتمام آموزش و پرورش به تقویت مهارت های هنری در استان قم تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۲۷۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قم تاکید کرد: اهتمام آموزش و پرورش به تقویت مهارت های هنری در استان قم

دکتر بهرام سرمست استاندار قم در سیزدهمین دوره جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کار و دانش کشورکه در استان قم برگزار گردید ، طی سخنانی ضمن تبریک دهه کرامت و روز حجاب و عفاف، همزمانی این جشنواره با ولادت کریمه ی اهل بیت (س) را مورد توجه قرار داد و گفت: دختران فرهیخته و دانش آموخته علاوه بر تربیت و آموزش نسل آینده در کارآفرینی و نوآوری ایفای نقش می کنند.

وی افزود: برای پیشرفت و آبادانی کشور باید سرمایه گذاری و برنامه ریزی های آموزش را متمرکز بر حوزه ی زنان و دختران انجام دهیم.

سرمست نقش آفرینی آموزش و پرورش در توسعه ی کشور را منوط به بازاندیشی در برنامه های آموزشی دانست و تصریح کرد: سند جامع تحول بنیادین آموزش و پرورش که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است می تواند در این راستا هدف گذاری ها را محقق کند.

استاندار قم در ادامه اولویت گذاری آموزش و پرورش بر دروس عملی وهنری را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز به هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای نیاز داریم که هنر و مهارت را به نسل جدید منتقل کنند.

مقام عالی دولت در استان افزود: برای رفع این خلاء طرح های مختلفی اجرا شده اند ولی به دلیل عدم استمرار آنها به نتیجه ی دلخواه دست نیافته ایم.

وی با تاکید بر توجه به هنرستان ها و تقویت کارگاهها و آزمایشگاه ها بیان کرد: امیدواریم مقامات ارشد آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز با رویکرد تجهیز امکانات هنرستان ها گام بردارند.

سرمست ادامه داد: آموزش و پرورش به لحاظ نرم افزاری نیاز به هدایت ، شکوفایی و مدیریت استعدادها دارد و این مسئله ضرورت استعدادیابی در حوزه های مختلف و کاربردی نمودن آموزش را دوچندان می کند.

وی در پایان بر لزوم برگزاری چنین جشنواره هایی به منظور مدیریت استعدادها در استان قم تاکید کرد.

در پایان این مراسم از دانش آموزان برتر هنرستان های کارودانش کشور قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار