مشاور دانشگاه فرهنگیان کشور در سنندج: در مدیریت مدرسه محور، مدیر باعث بهبود فرآیند یادگیری می شود

سنندج(پانا)-مشاور دانشگاه فرهنگیان کشور در سنندج گفت: در مدیریت مدرسه محور، مدیر باعث بهبود فرآیند یادگیری می شود.

کد مطلب: ۹۲۷۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مشاور دانشگاه فرهنگیان کشور در سنندج: در مدیریت مدرسه محور، مدیر باعث بهبود فرآیند یادگیری می شود

ابوالفضل بختیاری مشاور دانشگاه فرهنگیان کشور در دوره آموزشی- توجیهی روسای ادارات انجمن اولیاء و مربیان سراسر کشور که در سنندج در حال برگزاری است ، با اشاره به اهمیت آموزش و به روز آوری آموزشی معلمان ، باز آموزی و توانمند سازی آنان در طول سال تحصیلی ، برگزاری دوره های آموزشی را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: دوره های آموزشی برای انجمن های اولیاء و مربیان نیز باید پیش بینی و برگزار شود .

وی در ادامه به ویژگی های مدیران مدارس و معلمان در مدیریت مدرسه محور پرداخت و با بیان اینکه درمدیریت مدرسه محور، معلم به پیشبرد فرآیند آموزش و یادگیری کمک می کند و تا وقتی معلم نتواند نقش خود را به خوبی ایفاد نماید، یادگیری خوب اتفاق نمی افتد .

بختیاری هم چنین با بیان اینکه در مدیریت مدرسه محور ، مدیر باعث بهبود فرآیند آموزش و یادگیری می شود ، بر آموزش مستمر و مداوم مدیران مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: در این فرآیند ، مدیر راهنمای آموزش است و راز طلایی مدیریت مدرسه، گفتگوی معلم و مدیر است .

استاد دوره آموزشی - توجیهی روسای انجمن اولیاء و مربیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیریت مدرسه محور راهنمایی برای عمل حرفه ای معلم است که فرآیند آموزشی را یک پله جلو می برد.

وی با تاکید بر اینکه نشریات انجمن اولیاء و مربیان باید باعث پیشبرد امور و ارتقاء اطلاعات و آگاهی بخشی باشد، حمایت خانه و والدین از دانش آموزان را باعث دوچندان شدن آموزش بچه ها می شود، تصریح کرد: موفقیت خانه باعث موفقیت مدرسه می شود .

بختیاری در پایان ایجاد شوق برای یادگیری ، پرورش حس اعتماد به نفس در دانش آموزان ، مشارکت حداکثری والدین ، کار گروهی و تیمی ، تشویق و عدم مقایسه دانش آموزان با یکدیگر را از ویژگی های دیگر مدیریت مدرسه محور عنوان کرد .

گفتنی است در ادامه این بخش گردهمایی توجیهی - آموزشی ، شرکت کنندگان به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و پیرامون موضوع بحث و تبادل نظر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار