پیام دهکردی: دغدغه پرکار بودن را ندارم

آموزش تئاتر نباید در تهران خلاصه شود

تهران(پانا) - پیام دهکردی که این روزها با تئاتر جنایت و مکافات بر روی صحنه تالار وحدت حاضر شده است معتقد است، در تهران تمرکز بسیار زیادی بر روی تئاتر هست و باید در شهرهای دیگر نیز تئاتر و هنر جدی گرفته شود و به همین دلیل او سعی کرده است با تاسیس آموزشگاه تئاتر در لاهیجان قدمی در راستای رشد تئاتر در مناطق دیگر کشور داشته باشد.

کد مطلب: ۹۲۶۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام دهکردی: دغدغه پرکار بودن را ندارم

پیام دهکردی دانش‌آموخته رشته تئاتر است و در کارنامه کاری خود بازی در نمایش‌های زیادی به ثبت رسانده اما با این حال در سینما و تلویزیون شناخته شده است. این بازیگر به گزیده کاری معروف است و همیشه فاصله دفعاتی که مخاطبان او را روی صحنه یا جلوی دوربین می‌بینند زیاد است. صحبت‌های او درباره گزیده کاری‌‌اش و فعالیت‌های جدیدی که این روزها مشغولشان است را بخوانید.
دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: موسسه فرهنگی هنری و آموزشگاه آزاد تئاتر با نام «امید پیام دهکردی» در لاهیجان تاسیس کردم که تلاش می کنم که هنرمندان خوبی را در زمینه تئاتر در این شهر شناسایی کنم، زیرا آموزش، کاری است که من سال‌های سال انجام داده‌ام و همیشه دغدغه‌ام این بود که هم کارهای آموزشی و هم فرهنگی را پیگیری کنم.
این بازیگر درباره دلیل انتخاب لاهیجان برای تاسیس این آموزشگاه بیان کرد: فکر می‌کنم در تهران تمرکز بسیار زیادی بر روی تئاتر هست و باید در یک جای دیگر نیز این اتفاق رخ می‌داد. لاهیجان قابلیت ظهور استعدادهای جدید را در خود دارد و وظیفه خودم دانستم این کار را به صورت جدی دنبال کنم زیرا آموزش تئاتر نباید در تهران خلاصه شود.
وی درباره فعالیت‌هایش در موسسه «امید پیام دهکردی» هم توضیح داد: در این موسسه کارهایی از قبیل تولید تئاتر، همایش‌های فرهنگی، شعرخوانی، ضبط نمایش‌های رادیویی، ضبط کتاب‌های گویا را انجام می‌دهیم.
این بازیگر درباره دیگر کارهایی که این روزها به آن مشغول است گفت: فعلا درگیر ضبط کتاب‌های گویا با نام «کجایی» از اشعار عارفه لک که به زودی منتشر می‌شوند هستم.
دهکردی همچنین درباره تئاتر «جنایات و مکافات» توضیح داد: این تئاتر هر روز راس ساعت 18 در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود، نمایش «جنایات و مکافات» بر اساس رمان جنایت و مکافات فئودور داستایوفسکی، جدیدترین اثر رضا ثروتی به عنوان نویسنده، طراح و کارگردان است.

این بازیگر همچنین درباره تاثیر مشکلی که برای صحنه تئاتر وحدت به وجود آمده بر روند اجرای این تئاتر گفت: حادثه‌ای که برای تالار وحدت رخ داد از لحاظ دیداری و زیبایی بر تئاتر ما تاثیر گذاشته است. متأسفانه این مشکلی که برای بخش فنی صحنه و ماشینری تالار وحدت رخ داد، طبیعتاً افسوسی برای ما شد، منتها ما هم سعی خود را می‌کنیم تا با توجه به همین صحنه، اجرای در خور و شایسته‌ای را به تماشاگران ارائه دهیم.
دهکردی درباره گزیده کاری خود و سخت انتخاب کردن نقش‌هایش گفت: همیشه گزیده‌کار بودم، گاهی چند سال بین نقش‌هایی که بازی می‌کنم فاصله می‌افتد زیرا دغدغه پرکار بودن ندارم. ترجیح میدهم برای نقش‌های خوب صبر کنم و انتخاب عاقلانه‌ای داشته باشم.
وی افزود: در طول تمام سال‌های بازیگری همیشه نهایت تلاشم را برای نقش‌هایم کرده‌ام، آدم از خود راضی‌ای نیستم، برای همین هیچوقت از خودم راضی نیستم زیرا ذات انسان اینطور است که همیشه نگاهی به کمال و بهتر شدن دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار