27 عنوان کتاب در جشنواره سومین کتاب سال یزد تجلیل می شود

یزد (پانا) - دبیر جشنواره کتاب سال یزد از رشد 62 درصدی آثار ارسالی به سومین جشنواره کتاب سال یزد نسبت به دومین جشنواره آن خبر داد و افزود: در سومین جشنواره کتاب سال یزد از 27 عنوان کتاب تجلیل خواهد شد.

کد مطلب: ۹۲۶۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
27 عنوان کتاب در جشنواره سومین کتاب سال یزد تجلیل می شود

حجت الاسلام شهاب الدین وحیدی دبیر سومین جشنواره کتاب سال یزد با اشاره به اینکه در این دوره 697 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده گفت: 402 اثر به بخش داوری راه یافته و مابقی آن بدلیل اینکه آثار کمک آموزشی در جشنواره کتاب‌های سال مطرح نیست به داوری راه نیافت.

وی خاطرنشان کرد: 27 عنوان کتاب به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرده اند که در روز اختتامیه از این آثار برگزیده تجلیل خواهد شد.

وحیدی با اشاره به معیارهای بهترین کتاب، افزود: «بدیع بودن موضوع کتاب و تکراری نبودن»، «رعایت استانداردها در ساختار، نگارش، دستور زبان و گزینش واژگان»، «رعایت استانداردها در ذکر منابع و مأخذ»، «بالا بودن عیار علمی محتوای کتاب»، «بهره‌مندی از قدرت تحلیل و استنتاج منطقی»، «پاکیزگی کتاب از حیث حروف چینی، صفحه آرایی و چاپ»، «رعایت استانداردهای تصحیح، ترجمه در خصوص آثار ترجمه و تصحیح شده» از جمله ملاک‌هایی بود که در مرحله دوم داوری مورد استفاده قرار گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: در سال گذشته سه عنوان کتاب در حوزه تاریخ، معماری و داستان کتاب برگزیده و 5 اثر در حوزه دین، حقوق، جغرافیا به عنوان کتاب‌های شایسته تقدیر داشتیم.

این مسئول به رشد 62 درصدی آثار ارسالی به سومین جشنواره کتاب سال یزد نسبت به دومین دوره آن اشاره کرد و افزود: کتاب سال استان با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه فرهنگ شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار