آیین تکریم و معارفه امام جمعه شیعیان شهرستان خنج

خنج (پانا) - آیین تکریم و معارفه امام جمعه شیعیان شهرستان خنج ، با حضور فرماندار ، مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و مسئولین و معتمدین شهرستان ، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان خنج انجام شد

کد مطلب: ۹۲۴۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد

مختار عباسی فرماندارشهرستان خنج ضمن گرامیداشت یاد وخاطره حجت السلام رضا صفایی امام جمعه سابق شهرستان وانتصاب حجت السلام پیمان سالاری به عنوان امام جمعه شیعیان این شهرستان را به وی تبریک گفت.

حجت الاسلام رضا صفائی امام جمعه شیعیان خنج در سن ۴۰ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری سرطان حنجره در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت. مرحوم حجت الاسلام صفائی ، هفتم تیر ۱۳۹۳ به عنوان نخستین امام جمعه اهل تشیع خنج معرفی و نخستین نماز جمعه شیعیان در این شهرستان به امامت وی در مسجد اهل بیت شهرک گلدان اقامه شد.

نماینده عالی دولت شهرستان در این آیین با اشاره به ظرفیت های فرهنگی شهرستان خنج گفت: خنج از دیر باز مهد دین و فرهنگ بوده و روحانیون و مردم نجیب این شهرستان نقش تاثیرگذاری در همراهی باانقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بخصوص دفاع مقدس و عمران و آبادی این دیار داشته اند.

فرماندار شهرستان خنج در این جلسه اظهار داشت: نقش هدایتی وحمایتی روحانیون وائمه جمعه بر وحدت و همبستگی مسلمانان و تاثیرات اجتماعی آن بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به نقش بی بدیل و مثال زدنی مرحوم شیخ عبدالرزاق ابونجمی و مرحوم آیت اله آیت الهی در ایجاد وحدت در خطه جنوب فارس که با تلاش و مجاهدات آنان بدست آمده است از همه دست‌اندرکاران اجرایی، روحانیون و معتمدین خواست که برای حفظ و تعمیق این وحدت تلاش کنند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت اله دکتر بهشتی ‌و یاران باوفایش و تبریک هفته قوه قضائیه ، به کتب و آثار شهید بهشتی و شجاعت وی در مواجهه فکری با مخالفان اشاره کرد و شاخصه بارز شهید بهشتی را کار تشکیلاتی و اعتقاد به حزب دانست .

وی سپس با اشاره به سالروز اولین نماز جمعه تهران پس از انقلاب ، به تلاش و مجاهدت علمی و تفسیر قرآن توسط آیت اله طالقانی اشاره کرد و همچنین سعه صدر و نحوه رفتار وی بازندانیان و مبارزان انقلابی در زندان شاه را یادآوری نمود.

وی تصریح کرد: نماز جمعه زبان گویای مردم و برای بیان مشکلات و یادآوری آن به مسئولان می باشد و می تواند در توسعه و پیشرفت جامعه نقش بسیار بزرگی داشته باشد.

درادامه نماینده عالی دولت در پاسخ به مطلبی که درخصوص بودجه بود به نحوه ی تعیین و تخصیص اعتبار ملی به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بودجه های سالیانه کشور اشاره کرد.

درادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین ملک مکان مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس نیز ضمن ابلاغ حکم امام جمعه جدید شهرستان خنج در سخنانی نماز جمعه را یکی از مهمترین و باشکوه ترین آیین های عبادی و سیاسی دانست و گفت: اقامه با شکوه نماز جمعه سبب تحکیم و گسترش آموزه‌های دینی در جامعه می‌شود و اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران با برگزاری با شکوه نماز جمعه حفظ و تقویت می‌شود.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین پیمان سالاری به عنوان امام جمعه جدید شیعیان شهرستان خنج معرفی و از زحمات حجت السلام زمانی وحجت السلام لطفی به عنوان امام جمعه موقت خنج تجلیل و تقدیر به عمل آمد

خبرنگار: سمیرا ابونجمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار