کریمی: امسال افتخار میزبانی دانش آموزان لرستانی و خوزستانی در اردوگاه رامسر را داریم

تهران (پانا) – عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران مهمترین برنامه های در نظر گرفته شده برای دانش آموزان تهرانی در  فصل تابستان را اعلام کرد. 

کد مطلب: ۹۲۴۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: امسال افتخار میزبانی دانش آموزان لرستانی و خوزستانی در اردوگاه رامسر را داریم

عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران در ارتباط با بهبود اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان گفت: حوزه معاونت پرورشی شهر تهران از اواخر دی ماه با برگزاری جلسات مختلف پیگیری برنامه های تابستانی دانش آموزان بود. اولین جلسات در ارتباط با معاونت پرورشی و بخش های درون سازمانی که به نوعی با موضوع اوقات فراغت دانش آموزان در ارتباط بودند برگزار شد و در ادامه با دستگاه های برون سازمانی گفتگوهایی انجام شد. خوشبختانه هفته آخر فروردین ماه بخشنامه بهبود اوقات فراغت و پایگاه های تابستانی به مناطق ارسال گردید.
کریمی با اشاره به آمار دانش آموزان تحت پوشش برای تابستان 98 گفت: در سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۲۶۶ هزار نفر از دانش آموزان از ۶۵۰ پایگاه استفاده کردند و امسال ۷۰۰ پایگاه را خواهیم داشت که تلاش ما بر این است که ۳۰۰ هزار نفر دانش آموز را تحت پوشش قرار دهیم. تا برنامه‌های اوقات فراغتی خوب و مناسب و در شان دانش‌آموزان عزیز فراهم کنیم.
معاون پرورشی شهر تهران از با اشاره به تاریخ برگزاری برنامه های تابستانی دانش آموزان افزود: قرار است 11 تیرماه، در کانون فرهنگی تربیتی میثم واقع در منطقه ۱۷ تهران به صورت نمادین پایگاه های تابستانی کلید زده شود اما عملاً برنامه ها از هفته دوم تیر ماه شروع خواهد شد.
وی با اشاره به برخی از برنامه های تابستانی دانش آموزی گفت: یکی از برنامه های خوب هر سال ما که امسال نیز ادامه دارد، برگزاری شش دوره اردوی متمرکز فرهنگی در اردوگاه شهید رجایی رامسر برگزار که تقریبا 2 هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان تهرانی به آنجا اعزام می شوند.
وی با اشاره به برنامه ویژه این که اداره کل شهر تهران برای دانش آموزان مناطق سیل زده در نظر گرفته است، گفت: امسال تقریبا حدود ۵۰۰ نفر از دانش آموزان دختر استان خوزستان و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان لرستان را به این اردوگاه خواهیم برد تا از خدمات فرهنگی، ورزشی، تفریحی و رفاهی دانش‌آموزان با اعتبارات شهر تهران بهره مند شوند.
وی افزود: برنامه دیگر ما برگزاری ۱۵ دوره اردوی یک روزه در اردوگاه چمران است که ۲۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان کشور را تحت پوشش قرار می‌دهند. کریمی هدف از برگزاری این دوره از اردوها را سرلوحه قراردادن منویات رهبری مبنی بر شاداب سازی و جلوگیری از خمودگی دانش آموزان عنوان کرد و افزود: در این اردوها دانش آموزان با هم بودن را تجربه می کنند و همچنین بچه ها با آموزش مهارت های فنی می آموزند که چگونه بخش تولید و هنر جامعه را توسعه دهند.
عبدالرسول کریمی گفت: در این فصل در نظر داریم حدود 4هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان را به باغ موزه دفاع مقدس ببریم زیرا بچه های این نسل نیاز دارند که با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند و طعم جبهه را به معنای واقعی احساس کنند. در آنجا بچه ها با روایت های دفاع مقدس را آشنا می شوند. همچنین هزار برنامه و فعالیت فرهنگی، هنری، تربیتی، آموزشی و ورزشی ویژه اوقات فراغت دانش آموزان در ۲۳ کانون فرهنگی تربیتی شهر تهران انجام می شود.
کریمی با اشاره به دیگر برنامه های معاونت پرورشی شهر تهران افزود: از دیگربرنامه ما برگزاری محافل انس با قرآن کریم است که به صورت منطقه‌ای و استانی است و خوشبختانه با برنامه هایی که امروزه در حوزه قرآن و عترت وجود دارد،برنامه هایی مانند روخوانی و روانخوانی در این دارالقرآن ها مشاهده می شود. همچنین برنامه اجرایی اردوهای یاوران ولایت را با همکاری سپاه همیشه پیروزحضرت رسول (ص) داریم. در این برنامه مشترک دانش آموزان مان در قالب اردوهای متمرکز تابستانی به استان‌های مازندران و شهرستان بهشهر اعزام می شوند.
معاون پرورشی شهر تهران یکی دیگر از مهمترین برنامه های دانش آموزی برای فصل تابستان را اجرای طرح هجرت ۳ اعلام کرد و افزود: در این طرح سعی داریم مناطق محروم را شناسایی کنیم تا اقلام ضروری دانش آموزی در این مناطق در اختیار آنها قرار داده شود و برخی از واحدهای آموزشی که نیاز به مرمت دارند با همکاری بسیج و سازمان دانش آموزی و اتحادیه‌ بازسازی و مرمت شوند.
کریمی با اشاره به مسابقات و جشنواره های تابستانی دانش آموزان گفت: مربیان و دانش آموزانی که در زمینه قرآن و جشنواره ها و برنامه های ملی برگزیده شده اند به مشهد مقدس اعزام می‌شوند. همچنین طرح کانون طبیعت محله ویژه تشکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان تهران بزرگ در تمامی مناطق اجرا می شود.
عبدالرسول کریمی با اشاره به طرح شاداب سازی مدارس در قالب پروژه مهر گفت: وقتی اجرای طرح شاداب سازی و زیباسازی مدارس اعلام می شود؛ موضوع مهر، متعاقب آن مطرح می‌شود و از این جهت ما پروژه مهر را داریم که به دنبال این است که سعی کنیم با شاداب سازی بخشی از مدارس مان، دانش آموزان لحظه های شادی را داشته باشند.
وی با اشاره به طرح همیار گردشگر و همیار پلیس دانش آموزی گفت: با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم حضور دانش‌آموزان در طرح‌های همیار گردشگر و همیار پلیس با هدف گسترش فرهنگ صحیح گردشگری و فرهنگ ترافیک را خواهیم داشت. آمارها نشان می دهد که دانش آموزان با حضورشان در این طرح ها هم احساس بالندگی دارند و هم به بهبود و کاهش میزان خطرات کمک می کنند.
کریمی، معاون پرورشی شهر تهران از فعالیت کانون های تربیتی و فرهنگی مناطق در فصل تابستان خبر داد و افزود: در نظر داریم به آموزش تخصصی دانش آموزان برگزیده و منتخب در رشته‌های علمی، فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی و فضاهای مجازی و رسانه بپردازیم که این فعالیت های مهم درپژوهش سراها، هنرستان ها و کانون های فرهنگی و تربیتی مدارس آموزش می‌بینند. امیدواریم که امسال تابستان دانش آموزان ما روزهای شاد و با نشاطی را تجربه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار