واکنش سوریه به تحریم رهبر ایران از سوی آمریکا

تهران (پانا) - وزارت امور خارجه سوریه روز سه شنبه با صدور بیانیه ای، اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه شخصیت های جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و آن را تصمیمی بزدلانه دانست که صلح و امنیت منطقه و جهان را با تهدید روبرو می کند.

کد مطلب: ۹۲۴۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
واکنش سوریه به تحریم رهبر ایران از سوی آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در این وزارتخانه طی بیانیه ای اعلام کرد: این تصمیم، نشانِ شرافت آزادگان جهان است که مخالف هرگونه تبعیت و تسلیم شدن در برابر سیاست های ویرانگر دولت واشنگتن هستند.

به گفته این منبع، تصمیم جدید دونالد ترامپ در چارچوب سیاست های بزدلانه دولت آمریکا در قبال کشورهایی است که به حاکمیت و کرامت ملی خود افتخار می‌کنند و مخالف هیمنه قدرت‌ها و تسلیم شدن در برابر آنها هستند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: سیاست های این چنینی عامل اصلی شعله ور کردن تنش‌ها در منطقه و جهان است و تهدید جدی برای صلح و امنیت کشورها به شمار می‌رود.

منبع یاد شده تصریح کرد: جمهوری عربی سوریه بار دیگر همبستگی کامل خود را با رهبری و مردم جمهوری اسلامی ایران در مقابله با آمریکا اعلام می کند و معتقد است که اقدام اخیر امریکا علیه ایران، ارزشی ندارد و نمی‌تواند اراده مردم ایران در حفظ حاکمیت و استقلال کشورشان از بین ببرد.

دونالد ترامپ به بهانه سرنگونی پهپاد متجاوز به حریم هوایی ایران، در اقدامی شتابزده و خلاف اصول سیاسی، با صدور یک فرمان اجرایی، مقامات ارشد ایران را تحریم کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه رهبر انقلاب اسلامی ایران، بیت رهبری، هشت فرمانده سپاه پاسداران و وزیر امور خارجه ایران را تحت تحریم های یک‌جانبه خود قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار