ارسال 86 درصد ابلاغیه‌های دادگستری یزد به صورت الکترونیکی

یزد (پانا) - رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به افزایش قابل توجه فعالیت‌های الکترونیکی دادگستری گفت: 86 درصد ابلاغیه‌های دادگستری یزد به صورت الکترونیکی ارسال شد.

کد مطلب: ۹۲۳۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ارسال 86  درصد ابلاغیه‌های دادگستری یزد به صورت الکترونیکی

غلامعلی دهشیری در نشست شورای قضایی استان با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ثمره عدالت، امنیت برای جامعه است اظهار داشت: تمام فعالان عرصه قضائی استان و کشور به دنبال احقاق حق افرادی است که حقشان مورد اجحاف قرار گرفته هستند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مظلوم، آیت‌الله دکتر شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش و شهیدان پاکنژاد که به نام روز قوه قضائیه نام‌گذاری شده گفت: تعامل، همراهی و همدلی و هم افزایی خوبی بین شورای قضائی و شورای معاونین استان یزد وجود دارد و همه دوش به دوش هم در راستای خدمت به مردم فعالیت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه تعداد کل پرونده‌‌های وارده در سال منتهی به تیرماه 98، معادل 189 هزار و 904 پرونده بوده گفت: این تعداد در سال قبل 175 هزار و 476 فقره بوده که با افزایش 8 و 2 دهم درصدی روبرو بوده است.

وی تعداد کل پرونده های مختومه سال قبل را 188 هزار و 855 فقره دانست و عنوان کرد: این در حالی است که سال قبل آن 168 هزار و 902 فقره بوده که میزان تغییر مختومه علی رغم افزایش وارده با 11 و هشت دهم درصد روبرو بوده است.

دهشیری با بیان اینکه ابلاغ الکترونیکی نسبت به ابلاغ سنتی مزایای بسیاری دارد تصریح کرد: در حوزه ابلاغ الکترونیکی، سال گذشته با تجربه 86 درصدی ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک روبرو بودیم.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: در حوزه رفع خلع ید از حوزه اراضی ملی و دولتی در مجموع 744 هکتار و 2763 متر مربع از اراضی پرونده صادر شده و این اراضی به دولت بازگشت.

وی افزود: در حوزه کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج، برای هفت هزار و 500 نفر در استان یزد کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج برگزار شد که مجموعه این کلاس‌ها 120 هزار ساعت بود.

این مقام قضائی یزد ادامه داد: برای افرادی که دچار اختلافات خانوادگی شدند و بحث طلاق آنها مطرح بود کلاس‌های آموزشی ارتقای مهارت ارتباطی مبتنی بر سبک اسلامی به میزان 38 هزار و 400 نفر ساعت برگزار شد که کاهش 25 درصدی طلاق را به دنبال داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار