از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت انجام شد؛

مراجعه ۱۲۰ نفر بر اثر عقرب‌گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی بشاگرد

تهران (پانا) - به گفته رئیس بیمارستان سردشت بشاگرد از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ۱۲۰ نفر بر اثر عقرب‌گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی بشاگرد در استان هرمزگان مراجعه کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۲۳۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مراجعه ۱۲۰ نفر بر اثر عقرب‌گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی بشاگرد

به‌گزارش ایسنا، علی زارعی با بیان این مطلب عنوان کرد: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ۱۲۰ نفر بر اثر عقرب‌گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند و یک‌نفر نیز براثر عقرب‌گزیدگی جان باخته است.

او با اشاره به‌اینکه بیشتر عقرب‌گزیدگی مربوط به زنان است، تصریح کرد: علت جان‌باختن فرد عقرب‌گزیده مراجعه دیرهنگام، سخت‌گذر بودن جاده‌ها و باور به درمان‌های سنتی است.

رئیس بیمارستان سردشت بشاگرد با بیان اینکه سال‌گذشته نیز یک نفر بر اثر عقرب‌گزیدگی در بشاگرد جان‌باخت، اضافه کرد: مردم باید توجه داشته باشند که از درمان فرد عقرب‌گزیده به شیوه‌های سنتی پرهیز کنند.

زارعی با اشاره به اینکه پارسال ۵۶۰ نفر بر اثر عقرب‌گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی بشاگرد مراجعه کردند، خاطرنشان کرد: روزانه پنج تا هفت نفر به‌علت عقرب‌گزیدگی به بیمارستان سردشت مراجعه می‌کنند.

او با بیان اینکه بیشتر افراد عقرب‌گزیده درمان می‌شوند و شمار اندکی به بیمارستان‌های استان اعزام می‌شوند، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی بشاگرد عقرب‌گزیدگی بیشتر در نیمه نخست سال است.

رئیس بیمارستان سردشت بشاگرد با اشاره به اینکه عقرب‌های سیاه بزرگ، گادین، دم سیاه و عقرب زرد کشنده و خطرناک است، ابراز کرد: تورم موضعی، حساسیت و سوزش، بی‌قراری، تاری دید، تنگی نفس و افزایش تعریق و ترشح بزاق از علائم عقرب‌گزیدگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار