برنامه های معاونت پژوهش شهر تهران برای سال تحصیلی جدید تشریح شد

تهران (پانا) - ابوالقاسم حدادی، معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش تهران در جلسه معاونان پژوهشی برنامه های معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش تهران را در سال 98 که در راستای برنامه ششم توسعه و مستند به برنامه های سند تحول بنیادین است تشریح کرد. 

کد مطلب: ۹۲۳۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های معاونت پژوهش شهر تهران برای سال تحصیلی جدید تشریح شد

در این نشست ابوالقاسم حدادی با اشاره به برنامه ارایه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش برای سال جاری گفت: این برنامه متضمن برنامه ششم بود و در همین راستا برنامه ای برای سال تحصیلی جدید با محوریت آقای مددی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و همکاران وزارتخانه ای تنظیم شده و به استان ها از جمله شهر تهران ارسال شده است.

حدادی با اشاره به این موضوع که این برنامه منبعث از زیر نظام های سند تحول است، افزود: اجرای این برنامه در درون خودش اجرای سند تحول بنیادین را دارد. از این رو با ابلاغ این برنامه ها شوراهایی در استان ها از جمله تهران تشکیل شد. یکی شورای راهبردی بود که با مسئولیت مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تشکیل شد و همچنین کمیته برنامه ریزی که معاونت پژوهش برگزار کننده آن بود و من در خدمت همکاران بودم.

حدادی گفت: حدود 20 حوزه داریم که در تنظیم برنامه در تهران دخالت دارند و همه برنامه های وزارت آموزش و پرورش در اختیار این حوزه ها قرار گرفت و قرار شد برنامه و برش استانی را از برنامه ششم استخراج کنند و برنامه سال 98 استانی را بدهند تا برای تصویب در شورای راهبردی آماده کنیم و به مناطق ارسال شود. این برنامه هم باید در بخش ستادی با وزارتخانه هماهنگ می شد و هم از این سو با بخش های مربوطه در شهر تهران باید تطبیق داده می شد. پس از ابلاغ این برنامه که تحت عنوان برنامه استانی است چند نکته دارد که باید به آن توجه شود.

در ادامه این نشست حدادی راجع به آینده این برنامه و نحوه اجرای آن در مناطق گفت: مقرر شده است معاونین پژوهش در مناطق به عنوان دبیر این برنامه انتخاب شوند و فرآیندی که ابلاغ می شود، آنها در قالب یک کار علمی و مدرسه محور برنامه ریزی می کنند. از برنامه استانی ارسال شده باید یک برنامه منطقه ای متناسب با مقتضیات منطقه اعم از تعداد دانش آموز، ویژگی های جغرافیایی و نوع مدارسی که مناطق دارند تنظیم شود و قبل از تصویب یک دور رفت و برگشت با معاونت های ذی ربط در منطقه داشته باشد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: روحیه این برنامه مدرسه محوری و تفویض اختیار به مدرسه است اما برنامه ها سه سطح دارد. یک سری برنامه ها در سطح وزارتی است و متمرکز است که حتما باید اجرا شود. سطح دیگر برنامه استانی است که جزو برنامه توصیه ای منطقه ای باید داشته باشید؛ اما در راستای برنامه های وزارت آموزش و پرورش و برنامه های استانی، خودتان می خواهید برنامه ای داشته باشید، آن را اضافه می کنید و البته اجازه دهید خود مدارس در تنظیم برنامه شان حضور داشته باشند.

در پایان جلسه حدادی ابراز امیدواری کرد با اجرای این برنامه مدرسه به عنوان یکی از ارکان تعلیم و تربیت فعال شود. وی افزود: روح حاکم بر این برنامه ها ساحت های ششگانه سند تحول است و خانواده و جامعه باید احساس کنند برنامه سالانه ای اجرا خواهد شد که بر گرفته از سند تحول بنیادین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار