آبدار: 110 غرفه در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در تبریز فعالیت می کنند

تبریز (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از فعالیت 110 غرفه در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۲۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
آبدار: 110 غرفه در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در تبریز فعالیت می کنند

مرتضی آبدار پیش از ظهر امروز در نشست خبری نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز بیان کرد: این نمایشگاه از 11 تا 15 تیر ماه برگزار می شود و تمامی استان ها برای شرکت در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: حداقل 210 غرفه در این نمایشگاه فعالیت خواهند کرد که از این تعداد 110 غرفه متعلق به سایر استان های کشور است که صنایع دستی و گردشگری خود را به نمایش خواهند گذاشت و غرفه های فرش و ورک شاپ نیز در این نمایشگاه برپا خواهند شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: زمان فعالیت غرف ها از ساعت 16 تا 22 و در سالن امیر کبیر واقع در نمایشگاه بین المللی تبریز است و زمان افتتاحیه نمایشگاه نیز 11 تیر ماه ساعت 16 با حضور مقامات ملی و استانی برگزار می شود.

آبدار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که توسعه زیرساخت های گردشگری جزو برنامه های میراث فرهنگی و گردشگری است، ادامه داد: بر اساس سند تدوین شده گردشگری استان، 163 قرار داد منعقد شده است که 875 پروژه در حاتل اجرا است و 208 میلیارد تومان در 62 پروزه استان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: در مورد جاده اربیشم 21 مگا پروژه و 652 زیر پروژه داریم که باید تا سال 1400 اجرا شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان این که در حال حاضر 16 نوع تاسیسات گردشگری در استان داریم، گفت: 30 هتل در استان با 2 هزار و 243 اتاق و 4 هزار و 580 تخت در حال احداث است که به طور میانگین 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

آبدار افزود: بر اساس برنامه رزی های صورت گرفته 17 هتل باید تا سال 1400 به بهره برداری برسد که 6 هتل که 2 هتل در تبریز، 2 هتل در جلفا، یک هتل در میانه و یک هتل در سردرود امسال به بهر برداری می رسند.

وی گفت: در حال حاضر 195 اقامتگاه بوم گردی در استان و بیشتر در شهرستان های کلیبر، خداآفرین، ورزقان و جلفا فعالیت دارند و ما به دنبال افزایش کمیت نیستیم بلکه بیشتر به دنبال افزایش کیفیت هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار