استقبال از طرح "ماد" برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

اصفهان (پانا) - عنوان "ماد" برگرفته از طرح "مشارکت اجتماعی دانش آموزی" برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

کد مطلب: ۹۲۲۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
استقبال از طرح "ماد" برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

رئیس اداره مشارکت های فرهنگی، اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جهت ارتقا سرمایه اجتماعی نوجوانان طراحی شده است.
فروغ صادقیان با بیان اینکه سرنام "ماد" برگرفته از طرح "مشارکت اجتماعی دانش آموزی" است ادامه داد: این طرح با هدف افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی دانش آموزان و افزایش مهارت های کار گروهی و تقویت مشارکت در بین دانش آموزان اجرا می شود.
وی با اشاره به اهداف اداره مشارکت های فرهنگی، اجتماعی در تشویق و توسعه شبکه مشارکت اجتماعی دانش آموزی اظهار داشت: امسال طرح "ماد" با همکاری دو جانبه وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی و با آموزش کارشناسان و تسهیلگران درجهت اجرای فرایند یادگیری مشارکت دانش آموزان، حمایت و پشتیبانی از اقدامات مشارکتی دانش آموزان انجام شد.
وی افزود: از آنجا که در هفته مبارزه با دخانیات هستیم، در طرح مذکور دانش آموزان دبیرستان شهید عبدالهی در گروهی 6 نفره فروشگاه هایی را در منطقه 6 شهرداری شناسایی کردند که علیرغم سودآوری، مواد دخانی را به جوانان زیر هجده سال عرضه نمی کردند. این دانش آموزان در مراحل پایانی پروژه ، جهت حمایت مادی و معنوی به اداره مشارکت های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان مراجعه کردند و طرح را با ما در میان گذاشتند و اداره مشارکت های فرهنگی، اجتماعی با آغوش باز از طرح "ماد" حمایت کرد.
وی با برشمردن علل حمایت اداره مشارکت های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از طرح مذکورتصریح کرد: با توجه به حرکت داوطلبانه دانش آموزان مقطع هشتم، در فرایندی مشارکتی درصدد برآمدیم تا با حمایت مادی و معنوی از نوجوانان به یکی از اهداف سازمان که پشتیبانی و ارتقا مشارکت اجتماعی شهروندان است جامه عمل بپوشانیم.
صادقیان یکی از علل حمایت از دانش آموزان دبیرستان شهید عبدالهی را پشتیبانی همه جانبه از مشارکت های نهادی دانست و خاطرنشان کرد: «اداره مشارکت های نهادی» بخشی از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است که در این راستا تعامل چندگانه با نهادها و سازمان ها و حرکت هایی که منجر به افزایش مشارکت اجتماعی در بین شهروندان می شود شناسایی شده تا با یکپارچه سازی برونداد اثربخشی را شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار